από baspav » Σάβ 18 Ιαν, 2020 00:39
Ξεθάβω λίγο το θέμα μιας και το πρόβλημα που έχω είναι παρόμοιο:
Έχω ένα Suzuki SX4, αγορασμένο το 2010. Το υγραέριο το έχω περίπου 7,5 χρόνια και έχω κάνει ~63.000 χλμ με αυτό (στο σύνολο ~75.000 χλμ).
Σύστημα υγραεριοκίνησης να πω την αλήθεια δεν ξέρω ποιο έχω.
Το πρόβλημα τώρα: είναι έντονο τον τελευταίο μήνα (ίσως επειδή έπιασαν τα κρύα και δεν ζεσταίνεται γρήγορα ο κινητήρας) ενώ μου πρωτοπαρουσιάστηκε το καλοκαίρι αλλά το έκανε αραιά και πού.
Όταν λοιπόν είναι τελείως κρύο το αυτοκίνητο (άρα με βενζίνη) και λίγο ανηφορικός ο δρόμος δείχνει να κομπιάζει. Στην αλλαγή από 1η σε 2α (ή από 3η σε 2α πχ) νιώθω κόμπιασμα το οποίο μπορεί να ξεπεραστεί σε επόμενα 50-100 μέτρα και να συνεχίσει (αν και εφόσον ο δρόμος γίνει ίσιος ή κατηφορικός) ή να αναβοσβήσει το check engine. Όταν συμβεί το check engine ή θα αρχίσει να ρετάρει το αυτοκίνητο (και πρέπει να το σβήσω και να το ξεκινήσω για να συνεχίσει σωστά) ή που στην πρώτη ευκαιρία που θα σταματήσει το αυτοκίνητο (φανάρι, κίνηση κλπ) η μηχανή θα σβήσει μόνη της (δεν σβήνει δηλαδή ποτέ εν κινήσει). Αν σβήσει μόνη της μετά καθυστερεί 5-6 δευτερόλεπτα παραπάνω να πάρει μπροστά (και εκεί ακούγεται κάτι περίεργο στη μίζα). Το πιο συνηθισμένο είναι να σβήνει τον κινητήρα (το ρετάρισμα το κάνει πιο σπάνια)
Όταν το αμάξι ζεσταθεί λίγο, δείχνει να λειτουργεί μια χαρά. Βέβαια δεν μπορώ να καταλάβω αν δουλεύει με φουλ ιπποδύναμη αλλά δεν κομπιάζει, δεν ρετάρει, δεν σβήνει, μοιάζει με φυσιολογικό. Ανηφόρες, κατηφόρες, ίσιωμα πάει μια χαρά. Αυτό είτε το γυρίσω και το έχω μόνιμα βενζίνη είτε με βενζίνη και μετά υγραέριο. Δεν έχω παρατηρήσει κάποια αλλαγή στην κατανάλωση. Δείχνει φυσιολογική.
Η Suzuki σε σέρβις που έγινε (τους ρώτησα μετά που το πήρα όμως γιατί δεν το έκανε συχνά ακόμη) μου είπαν ότι δεν διάβασαν κάτι στον εγκέφαλο και το είδαν φυσιολογικό.
Το πήγα σε ένα μάστορα που μου σύστησε κάποιος, το κοίταξε 2 μέρες, έβρισκε διάφορα σφάλματα στον εγκέφαλο είπε όπως φτωχό μείγμα, τάση μπαταρίας, πολλαπλασιαστή (το έβγαζε όταν ρετάριζε το αμάξι σύμφωνα με την πιο πάνω περιγραφή) αλλά κάποια από αυτά (τα σφάλματα) δεν υφίστατο αφού έκανε μετρήσεις και τα έβρισκε οκ. Αλλάξε μου είπε τον έναν λάμδα σένσορα και ενώ έδειχνε να πάει καλά το αμάξι, την επομένη τα ίδια). Μέτρησε διάφορα πράγματα μεταξύ των οποίων και η αντλία βενζίνης και τα βρήκε φυσιολογικά. Εν ολίγοις δεν έκανε τελικά τίποτα, έβαλε και τον παλιό λάμδα πίσω και μου συνέστησε να το πάω στη Suzuki.
Κατόπιν μίλησα ξανά με τον υγραέριτζη και μου είπε οτι το υγραέριο δεν εμπλέκεται άμεσα αφού δεν το κάνει στο υγραέριο.
Μετά έκανα μια ερώτηση σε ένα εξειδικευμένο για Suzuki (όχι εξουσιοδοτημένο) και μου είπε ότι το πρώτο που θα κοιτάξει (εκτός των σφαλμάτων στον εγκέφαλο) είναι αν είναι ρυθμισμένες σωστά οι βαλβίδες (δεν είδε να έχει γίνει έλεγχος ποτέ σε κάτι τεχνικά δελτία που του έδειξα από τη Suzuki) αλλά φυσικά θα πρέπει να του το αφήσω και να το πάρω απόγευμα.
Έχει κανείς καμία ιδέα; Κανένα παρόμοιο πρόβλημα;
Να πω πως το αυτοκίνητο γενικά το προσέχω. Δεν πάω πάνω από 110-120 στην εθνική και κάνω και χιλιόμετρα με βενζίνη.