Το δίλημμα έχει τεθεί σε λάθος βάση. Πρέπει να γίνουν διευκρινήσεις.
Η πρώτη: αν το δώσεις, θα πουλήσεις και το δικό σου ώστε να χρησιμοποιήσεις το κεφάλαιο για να αναβαθμίσεις το δικό σου όχημα; Δηλαδή θα πιάσει (ας πούμε) 4 χιλιάρικα το Zafira και 1.5 το Astra και θα πάρεις κάτι άλλο με αυτά τα 5.5; Ή θα τα βάλεις στην τσέπη; Ή θα τα βάλεις προκαταβολή για καινούριο αυτοκίνητο;
Η δεύτερη: τι ανάγκες έχεις σε χώρους; Αν είσαι εργένης, το επταθέσιο είναι υπερβολή. Αν είσαι φρεσκοπαντρεμένος, θα σε βολέψει μελλοντικά.
Η τρίτη: σου χρειάζονται τα επιπλέον γκάζια; Αν τόσο καιρό ήσουν πασάς με τα 90 αλόγατα κι όποτε οδηγούσες του μπαμπά ξενέρωνες ή και τρόμαζες, τότε τι να το κάνεις τώρα;
Αν δεν απαντήσεις μέσα σου στα παραπάνω, δεν μπορείς να πάρεις σοφή απόφαση.
Γενικώς, το Zafira OPC είναι ένα πολύ αξιόλογο αυτοκίνητο. Έχεις φοβερούς χώρους για οικογενειακό, είναι πολύ γρήγορο και καίει πολύ. Που σημαίνει ότι όταν κάποιος σου χαρίζει ένα και μάλιστα σε τόσο καλή κατάσταση και με τόσα λίγα χιλιόμετρα, πρέπει να έχεις πολύ ισχυρή αυταπάρνηση για να το πουλήσεις. Με τα χιλιόμετρα που έχει και τα χιλιόμετρα που κάνεις εσύ, σε βγάζει άνετα άλλα 15 χρόνια χωρίς σημαντικά έξοδα και βλάβες. Τα προβλεπόμενα. Και τότε πια θα μπορείς να το αποχαιρετήσεις και να πεις ότι το τελευταίο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης που είχες ποτέ, ήταν πραγματικά αξιόλογο. Και να πας να παραγγείλεις ένα όμορφο ηλεκτρικό. (προσωπικά πιστεύω ότι αυτό θα γίνει πολύ πιο σύντομα από τα 15 χρόνια αλλά δε θέλω να προκαλέσω διχογνωμίες και Τρίτο Παγκόσμιο στο φόρουμ).
Στα του υγραερίου τώρα. Εφόσον μιλάμε για ένα μοτέρ σε καλή κατάσταση, το υγραέριο είναι ψωμοτύρι για τους καλούς εγκαταστάτες. Βάζουν σε βελτιωμένα S3 και STi με πολαααά άλογα, το δικό σου δε θα τους προβληματίσει καθόλου. Ένα καλό επώνυμο σύστημα, με ψεκασμούς βενζίνης ανάλογα με το φορτίο, θα αντέξει τα 15 χρόνια (που λέγαμε παραπάνω) χωρίς δράματα. Μίλα με καλούς εγκαταστάτες και θα σε κατευθύνουν ανάλογα. Με τα λεφτά που θα πιάσεις από το Astra, θα βάλεις υγραέριο στο άλλο και θα σου μείνουν και ρέστα για τα τέλη του 2019 (συνυπολογίζοντας ότι θα δώσεις το Astra πριν χρειαστεί να πληρώσεις ΚΑΙ τα δικά του τέλη).
Εκτός αν δε θες αμάξι 15 ετών, δε σε νοιάζουν οι χώροι, ούτε τα γκάζια, οπότε προτιμάς να τα δώσεις και τα δύο και να πας σε κάτι πιο σύγχρονο, είτε καινούριο (με δόσεις) είτε μεταχειρισμένο.
ΥΓ. Αν το Zafira καίει κάτι παραπάνω από 10 λίτρα (όπως λέει εδώ:
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2), αυτό ισοδυναμεί με 16-17 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα. Αν το δικό σου είναι στα 8, τότε μιλάμε για 12-13 ευρώ. Υπολόγισε ότι ΜΕ το υγραέριο, το Zafira θα έχει πιο χαμηλό κόστος κίνησης από το Astra σου χωρίς υγραέριο.
ΥΓ2. To μόνο που με χαλάει στο Zafira πρώτης γενιάς είναι πως η παθητική του ασφάλεια είναι ελλιπής. Και δε συζητώ για τα σημερινά δεδομένα (εκεί έχει μείνει πολύ πίσω), αλλά ακόμα κι από ανταγωνιστικά μοντέλα της εποχής του. Ας πούμε το επταθέσιο Toyota Corolla Verso του 2005 που έχω εγώ. Μα τι λέω, εδώ είναι χειρότερο ακόμα κι από το Astra σου. Δες και μόνος σου:
https://www.euroncap.com/en/ratings-rew ... fira/15553https://www.euroncap.com/en/ratings-rew ... stra/15504https://www.euroncap.com/en/results/toy ... erso/15653