Καλησπέρα σε όλους. Θα ήθελα την βοήθεια σας για να παρω μια απόφαση επιτέλους!
Έχω ενα Volvo V50 1800 cc του 2006. Εδω και αρκετούς μήνες ψάχνομαι για να τοποθετήσω υγραέριο. Η κατανάλωση μου είναι κατα μέσο όρο 9.5 λτ/100 χλμ σε βενζίνη και κάνω περίπου 18.000 χλμ το χρόνο. Το γεγονός οτι το κόστος τοποθέτησης έχει πέσει αισθητά, κάνει ακόμα πιο δελεαστική την λύση του lpg εφόσον σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έκανα, θα κανω απόσβεση τα περίπου 1200-1300 € που θα μου κοστίσει η εγκατάσταση (για σχετικά επώνυμο συστημα Zavolli - Tartarini - BRC klp) σε ενα χρόνο και κάτι περίπου.
Υπολογισμοί
Βενζίνη Κατανάλωση 9.5λτ/100χλμ , σε 18000χλμ θέλω 1710 λτ Με τρέχουσα αξία βενζίνης (16/11/11) 1,60 θέλω 2736 € το χρόνο.
Αέριο Κατανάλωση +15% (Υποθετικά) 11λτ/100χλμ σε 18000 θέλω 1980 λτ . Με τρέχουσα αξία υγραερίου 0,85 θέλω 1683 € το χρόνο.
Διαφορά 1053 € κέρδος το χρόνο (αν ισχύουν τα παραπάνω)
Bλέπω καλή επιλογή την εγκατάσταση ενος συστήματος lpg. Μετά το χρόνο που θα έχω κάνει απόσβεση, όλες μου οι μετακινήσεις θα έχουν το μισό πλέον κόστος, σωστά?
Σωστά, θα μου πείτε όλοι που έχετε βάλει lpg στο τουτού σας και απολαμβάνετε οικονομία. Γιατί σε 4 π.χ χρονάκια, θα έχω κάνει απόσβεση το σύστημα και λογικά θα έχω γλυτώσει και 3000 χιλιαρικάκια ασπούμε.
ΟΜΩΣ:
Σε όλα τα παραπάνω, για να συμφέρει τελικά το ολο εγχείρημα πιστεύω πως πρέπει να διατηρηθουν δυο βασικες παράμετροι:
1) να μήν πάρουμε τον κινητήρα στο χέρι, γιατί τοτε θα δώσουμε ολα τα λεφτα που γλιτώσαμε, για επισκεύη (μπορεί και περισσότερα) και θα αποκτήσουμε απειρα νεύρα και στενοχωριες.
2) Να μην κάνουμε το συνεργείο δεύτερο σπίτι μας. Οι επισκέψεις για εγκατάσταση και για ρυθμίσεις να μην υπερβούν τις 3-4, αλλιως αρχιζει να γινεται χασούρα και όχι οφελος. (εχουμε και οικογένεια, περάσαν τα χρόνια που γουσταραμε να ξημεροβραδιαζομαστε στα συνεργεία και να συζηταμε με τα μαστορια. τωρα πεφτει παντοφλα)
Εχοντας μελετήσει αρκετά το υλικό του forum, οπου πραγματικά βρίσκεις πολλή και χρησιμη πληροφορια, μπορώ να πώ οτι έχω μπερδευτεί επίσης πολυ. Βρήκα πολλές αναφορές για κινητήρες που έχουν πιθανότητες να παρουσιάσουν εκτεταμένες φθορές στις βαλβίδες.
Συγκεκριμένα για το αυτοκίνητο μου, βρήκα τις εξής επίσημες "black list" προειδοποιήσεις απο διάφορους κατασκευαστές:
PRINS: σε πίνακα που παρουσιάζει τα αυτοκίνητα που έχουν παρουσιάσει βλάβη σε λιγοτερα απο 100.000 χλμ (με χρηση Lpg φαντάζομαι).
http://www.ibadesign.info/LPG/Prins%20ValveSeat%20Stand%20017%20Maerz%202009.pdf
Volvo v50 - s40 1800: Excessive wear of valves/seats Problems even with flash lube
Δηλαδή θα συμβούν εκτεταμένες φθορές στις έδρες των βαλβίδων, ακόμα και με τη χρήση λαδιέρας...
BRC:
http://www.brc-lpg.gr/compatible.html
Volvo : Issues have been reported on the 1800cc engine
Δηλαδή έχουν αναφερθεί προβλήματα στον κινητήρα 1800.
VIALLE :
H Vialle εχει στο site της ενα κατάλογο που αναφέρει τις εγγυήσεις που παρέχει ανα μάρκα και κινητήρα.
http://www.vialle.nl/fileadmin/user_upload/Consument_Catalogus_NL.pdf
Βρίσκοντας εκει τον κινητήρα μου (1.8i 16V 92kW), βλέπω στη δίπλα στήλη ενα πολυ ωραίο Nee!! NAI λεω! με καλύπτει,σώθηκα!!
Αλλα το ολλανδικό Nee δεν ειναι το δικό μας Ναι φυσικα, αλλα είναι ενα μεγαλοπρεπέστατο ΟΧΙ!!!
Και η λίστα μπορεί να συνεχιστεί αν ψάξω και άλλο...
Βεβαια επειδή είπα να μην το βάλω ευκολα κάτω, πηγα στην Εκθεση υγραεριοκίνηση που γινόταν αυτες τις μέρες, μπάς και μου λυθούν τελικα οι απορίες και αποφασίσω τι θα κάνω.
Ε, εκει ηταν που έχασα εντελώς την μπάλα... ολοι οι φίλοι στα περίπτερα ήταν πολύ εξυπηρετικοί και επεξηγηματικοί αλλά:
Πάω στον πρώτο (ATIKER) τον ρωτάω αν εχει υπόψιν του για το πρόβλημα που βγαζουν οι βαλβίδες στο συγκεκριμένο αμάξι, μου λέει οτι δε θα έχω κανένα πρόβλημα. Θα πρέπει να βάλουμε λαδιέρα του λεω; - Λαδιέρα; Αυτά ειναι Κωλοκοτρωναίικα του 1821 μου απαντά.
Παω παρακάτω, VIALLE. Ωραια λεω, εδω θα θέσω τις αντιρρήσεις μου, αφου εχω και τα στοιχεια απο το site. - Κανένα προβλημα δε θα εχεις, με ενημερώνει ο εκπρόσωπος. - Θα βάλουμε λαδιέρα ρωτάω; - Απαραίτητα! παιρνω απάντηση. (αρχίζω να τα χανω)
Πάω παρακάτω, Zavolli. -Παιδιά τι γινεται με την ευαισθησία στις βαλβίδες που διαβάζω οτι εχει ο κινητήρας μου, ρωτάω. - Αυτά ειναι φήμες και αποτελέσματα απο κακές εγκαταστάσεις και κακές ρυθμίσεις, μου λένε. - ΟΚ, θα βάλουμε λαδιέρα και δε θα εχουμε προβλημα ρωταω; - Λαδιέρα, ΟΧΙ μου λενε, δε χρειάζεται, ασε που θα χαλάσεις και τον καταλύτη (??)
ΤΕΛΙΚΑ ΝΑ ΒΑΛΩ ΥΓΡΑΕΡΙΟ Η ΟΧΙ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ??? ΒΟΗΘΗΣΤΕ!
Αν κάποιος έχει εμπειρία ας μου πεί ή να το βγάλω απο το μυαλό μου, ή αν υπάρχει κάποια λύση που δε με βάζει σε μεγάλα ρίσκα (και δε κοστίζει οσο το αμαξι φυσικα).
Γιατί με ολα αυτά που εχω διαβάσει μεχρι τώρα, μάλλον καταλαβαίνω οτι περιέχει μεγάλο ρίσκο η τοποθέτηση στο δικό μου αυτοκίνητο, και μάλλον δεν αξίζει τον κόπο.
Ευχαριστώ και συγγνώμη αν σας κούρασα!