Καλησπέρα και χρόνια πολλά!
Παρακολουθώ το φόρουμ πολύ καιρό τώρα.
Επειδή το thread είναι για 1.6Τ (Α16LET) αναφέρω την δίκη μου πορεία, που δεν ηταν και η καλύτερη.
Έβαλα σύστημα υγραερίου στο Τσοπελογιάννης. Αν θυμαμαι καλά πλήρωσα 1050 Ευρό. Διάλεξα το STAG QBOX4 PLUS με μπέκ της HANA με δεξαμενη 52 λίτρων (80%). Το σύστημα είναι πολύ καλο, αν το ρυθμίζεις σωστά. Δύστυχος σε μένα δεν ετυχε να το ρυθμίσουν σωστά και τα προβλήματα ήρθαν. Επειδη αλλαξα τα συνεργειο με αλλο που βρίσκετε και πιο κοντά μου, θα αναφέρω της αλλαγές που κάναμε. ΚάναΜΕ επειδη ήμουν συνέχεια μαζί του και μου εξήγησε αναλυτικά όσα έπρεπε να ξέρω και μπορουσα να καταλάβω.
1. Να ξεκινήσω με το ότι είχα πολύ πλούσιο μιγμα. Το LTFT πότε ηταν -7%, πότε πήγαινε στα -10-13%. Αυτό μου δημιούργησε αρκετά προβλήματα στη βενζινη, αλλά το "καλύτερο"... μου έκαψε το καταλύτη (βλάβη P04230).
Μεταχειρισμένο καταλύτη= 210-
300 Ευρό. After-market μεταλλικό=400 Ευρό. Γνήσιο GM =
700 Ευρό.
Παρατήρησα τώρα, μετά την ρύθμιση που κάναμε ότι δεν μου έβγαζε την βλάβη για την χαμηλή απόδοση του καταλύτη. Ακόμα...
2. Θυμάμαι που στο προηγούμενο συνεργειο υγραερίου μου έλεγαν ότι δεν θα πάθει τίποτα το αμαξι και να έχω το κεφάλι μου ήσυχο, το αμαξι είναι εντάξει. Τους εμπιστεύτηκα. Κάτι όμως πολύ σημαντικό δεν μου το ανέφεραν ποτέ: το Α16LET δεν έχει αυτό-ρυθμιζομενες βαλβίδες, οπότε κάθε περίπου 20.000χλμ πρεπει να ανοίξεις το καπάκι εκκεντροφόρων να ελέγξεις τις βαλβίδες (τα διάκενα που μπορούν να αυξάνουν από φθορά).
Τα εξαρτηματα αυτά είναι (
https://opel.7zap.com/el/car/g09/e/2/28-1/#29):
- Βαλβίδα εξαγωγής
- Έδρα βαλβίδας
- Οδηγός βαλβίδας
- Τσιμούχα στέλεχος βαλβίδας
- Ελατήριο βαλβίδας
- Καλυμμα ελατηρίου βαλβίδας
- Κλειδί στέλεχος βαλβίδας
- Καπελοτο βαλβίδας.
Αν εκεί που η βαλβίδα φτάνει σε επαφή (πατάει) με την έδρα της υπάρχει κενό από φθορά η αλλο λόγο, τότε επιτρέπει στα καυσαέρια να περάσουν πιο πάνω. Αυτό αυξάνει την θερμοκρασία και μπορεί να δημιουργήσει αυτό που λέμε "καμμένη βαλβίδα"
https://www.youtube.com/watch?v=A09d9X_NgXc. Και λαδιέρα και πρόσθετα να βάζεις δεν σε σώζει τίποτα αν δεν προσεχείς αυτό. Για το λόγο αυτό θέλει ρύθμιση οπωσδήποτε. Θυμαμαι που τους ανέφερα αυτό το θέμα και μου είπανε ότι δεν χρειάζεται τίποτα. Όμως μετά από 60.000χλμ που έβαλα το υγραέριο μου έκαψε δυο βαλβίδες, αλλά η μια ηταν κατεστραμμένη, βουτηγμένη στην έδρα όπως μου ειπε ο μηχανικός πού άνοιξε το κινητηρα. Αυτή η βλάβη μπορεί να να ξεκινήσει και να μην το καταλαβαίνεις ή άπλα σε αφήνει το αμαξι στο δρόμο.
Το αμαξι πάντα το οδήγησα με προσοχή σε υγραέριο. Γκάζι μόνο σε βενζίνη και η βενζινη δεν μένει πανω από μια εβδομαδα στο ρεζερβουάρ και το ρεζερβουάρ είναι 40-60% γεμάτο. Σε ξεπεράσεις ή σε ταχύτητες πανω από 120-140χλμ/ω το γύριζα σε βενζινη. Έλεγα για προστασία.
Αφού δεν το έλεγξα ποτέ μου έκανε την ζημιά και πλήρωσα
840Ευρό. Δεν είχα ούτε χρόνο, ούτε όρεξη να πάω στην Τσοπελογιάννης να τους ζητήσω αποζημιώσεις (καλυψη εγγύησης).
3. Στο καινούργιο συνεργειο που πήγα πριν λίγες μέρες έμαθα το ότι ο εγκέφαλος υγραερίου έχει "λειτουργία παράλληλου ψεκασμού βενζίνης με δυνατότητα προγραμματισμού όπου πραγματικά είναι απαραίτητο, χωρίς άσκοπη σπατάλη βενζίνης με επιλογή απενεργοποίησης". Ήταν και σε μένα ρυθμιζόμενο να ψεκάζει βενζινη 20-30% σε φορτίο, αλλά σε ms που τα δικά μου μπέκ δεν φτάνουν ποτέ. Το είδα με τα μάτια μου και έμαθα κιόλας τι είναι αυτό το πράγμα. Οπότε μου έκανε ο μηχανικός ακριβώς την ηθελα από την αρχή:
- σε στροφές πανω από 3500 να ψεκάζει ΜΟΝΟ βενζινη. Δική μου τσέπη, δικό μου αμάξι. Θέλω οικονομία, αλλά και προστασία πρώτα.
- σε στροφές από 2500 και πανω, ανάλογα με το φορτίο και πάτημα γκαζιού να ψεκάζει και ένα ποσοστό βενζίνης από 20% μεχρι 40% και μετά μόνο βενζίνη, όπως ανέφερα προηγούμενος. Έτσι λύθηκε το πρόβλημα των πρόσθετων που έπρεπε να βάλω κάθε 15.000χλμ, τα TUNAP 164 και 163 (προστασία βαλβίδων και καθάρισμα των μπέκ) = 45-65 Ευρό.
4. Το Stag 4 QBox Plus έχει "δυνατότητα αυτορρύθμισης με βάση το πρωτόκολλο OBD2/EOBD". Σε μένα ανεργοποιημένο. Το ενεργοποίησε και είδα πως κάνει αυτορύθμιση στο χάρτη.
5. Για δεύτερη φορά κάηκε ένας αισθητήρας MAP (και θερμοκρασίας). Πρώτη φορά μου το άλλαξαν στην εγγύηση. Τωρα το πλήρωσα 60E. Μοιαζε με αυτό εδώ
http://www.ac.com.pl/products-autogas/the-pressure-sensor/ps-02-plus/336/, αλλά δεν θυμαμαι αν ηταν ίδια μάρκα. Ήταν ανεξήγητο γιατί κάηκε και για δεύτερη φορά, ενώ λόγος δεν υπήρχε. Τέλος πάντων. Θα το δω...
Μέχρι τώρα το αμαξι πάει ομαλά , χωρίς ρεταρισμα, μου δειχνει πιο σωστή καταναλωση καύσιμου στο καντράν (ναι, ξέρω ότι δεν έχει δουλειά με το υγραέριο, αλλά μου έδειχνε καταναλωση 5-7%
)
Να σημειώσω πως δεν είμαι μηχανικός και εγραψα αυτά για να συζητήσουμε πάνω σε αυτό το θέμα, ώστε ολοι να μάθουμε κάτι και στο μέλλον να μην ξανά συμβαινουν τέτοια σε κανέναν. Αν μπορεί κάποιος να εξηγήσει καλά αυτά που έγραψα, καλύτερα.
LE: επειδη αρκετές φόρες πέρασα από το συνεργειο της αντιπροσωπειας OPEL ελέγξαμε το αμαξι από όλες τις πλευρές και κάθε φόρα μου είπαν με σιγουριά ότι φταίει το υγραέριο. Τους άφησα το αμαξι τη νύχτα να δουν την συμπεριφορά το πρωί και όταν το πήρα μου είπαν ότι έχουν σβήσει τις μικρο-ρυθμισης καύσιμου (STFT, LTFT) και ολα πάνε καλά. Κανένα μηχανικό πρόβλημα.