Καλησπέρα φίλοι εδώ και καιρό προσπαθώ να λύσω ενα πρόβλημα στο αυτοκίνητο μου (KIA Cerato 2005) με σύστημα STAG 200 GoFast.
Το πρόβλημα είναι κατα την κρύα εκκίνηση (έχει συμβεί και οταν ο κινητήρας ηταν ζεστός όμως) όπου με το που βάζω μπροστα το αμάξι πάει στις 1,000 στροφές και σβήνει, συνήθως στη δεύτερη-τριτη εκκίνηση παίρνει μπρος και δεν σβήνει μετά.
Βέβαια το ρελαντί το νιώθεις άγριο και ασταθές και οταν πατήσω γκάζι το αμάξι πνίγεται κάπως και ρετάρει. (έβγαλε και λαμπάκι κινητήρα με κωδικό P2192)
Στον πρώτο που το πήγα μου είπε ότι έφταιγε ο πνεύμονας του υγραερίου (για σκισμένη μεμβράνη), τον αλλάζουμε - πάλι τα ίδια και μου λέει λογικά θες και αντλία βενζίνης.
Παραγγέλνω μια αντλία βενζίνης τη βάζω - το πρόβλημα παραμένει.
Ξενερωμένος παίρνω το πρόβλημα απο την αρχή και σταματάω να δουλεύω το υγραέριο για να δω συμπεριφορά με βενζίνη. Το πρόβλημα ίδιο και στην εκκίνηση (προφανώς) αλλα και στην πορεία με αργή απόκριση κάτω απο τις 1800 στροφές και γενικά αίσθηση "σέρνομαι".
Διαπιστώνω πως το αυτοκίνητο οταν γυρνάει στο αέριο σταματάει να ρετάρει και να κάνει βυθίσματα οταν πατάω γκάζι και γενικά να έχει τη συμπεριφορά που περιμένει κάποιος.
Βάζω ενα obd reader πάνω για να δω τα fuel trims και διαπιστώνω το εξής : Στην βενζίνη το short trim είναι στο +25% και τα volts στον αισθητήρα Λ να κάνουν διακυμάνσεις λίγο περίεργες. Με το που το γυρνάω σε αέριο το short trim παίζει στα σωστά (-10% - +10%) και τα volts στον Λ να φαίνονται επίσης σωστά.
Η ερώτηση είναι η εξής : Στη φάση που δουλεύει το υγραέριο ο αισθητήρας Λ είναι ενεργός όσο αφορά το μείγμα ή αυτό γίνεται απο τον εγκέφαλο του αερίου και ο Λ απλά δείχνει ενδείξεις;
Δεν είναι περίεργο που επηρεάζεται μόνο στη βενζίνη το αυτοκίνητο ενω στο αέριο λειτουργεί κανονικά; Λέω να αλλάξω και τον Λ και να βάλω και ενα καινούριο αισθητήρα πολλ. εισαγωγής αλλά ήθελα να δώ μήπως υπάρχει κάποια άλλη άποψη-προσέγγιση στο θέμα.
Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας και καλή εβδομάδα παιδιά.
Ορέστης