Καλησπέρα σε όλους. Πραγματικά συγχαρητήρια γιατί μέσα από αυτό το φόρουμ λαμβάνουμε πολύ σημαντικές πληροφορίες.
Είμαι κάτοχος ενός Mazda 6 1800κυβικά έτους 2004
Αγορά Οκτώβριο 2012 με 130.000 χλμ – Σύστημα υγραερίου Stag 300 Με ηλεκτροβαλβίδες Valtec ( Το είχε ή δη πάνω.15000 – 20000 χλμ με υγραέριο είχε κάνει ο προηγούμενος κάτοχος όταν το αγόρασα!)
Γενικά λόγω κατοχής μοτοσυκλέτας καταρχήν να γνωστοποιήσω ότι δεν κάνω πολλά χιλιόμετρα. Περίπου 5000 -7000 χλμ/έτος
Πρόβλημα που δεν μπορεί να γίνει διάγνωση. Εξηγώ αναλύοντας το ιστορικό
15/11/2019 172.000 χλμ περίπου -> Γενικότερα τις προηγούμενες ημέρες έκανε πολύ έντονα ρεταρίσματα/κομπιάσματα (όπως θέλετε πείτε το) στις χαμηλές στροφές MONO περίπου 1300 – 2200 στροφές είτε στη Βενζίνη είτε στο Υγραέριο. Πάω στον Μηχανικό μου, πάμε βόλτα το αμάξι και μου λέει αυτό είναι σίγουρα «Πολλαπλασιαστής». Αγοράζω πολλαπλασιαστή Blueprint και μου τον αλλάζει. (Μαζί άλλαξα και μπουζοκαλώδια NGK)
ΟΚ. Δεν έκανε ρεταρίσματα κτλ οπότε λέω όλα οκ. Όμως…
10/12/2019 (3-4 φορές να το είχα χρησιμοποιήσει γενικά το αμάξι σε αυτό το χρονικό διάστημα) το δουλεύω στο υγραέριο (ξαφνικά δεν έδινε γκάζι…σαν να μην το «άκουγε» καθόλου…πέφτουν οι στροφές και το αμάξι «παλεύει» να μη σβήσει ..και τελικά σβήνει.) Προσπαθώ να πάρει μπροστά αλλά μάταια! Ψάχνω χαρτιά για οδική βοήθεια κτλ … αλλά το αμάξι δια μαγείας (μετά από 15-20 λεπτά παίρνει μπροστά. Είπα «θα έτυχε», «θα μπούκωσε», «κακό καύσιμο» κτλ. Τι να πω??
11/12/2019 την επόμενη ημέρα δηλαδή … μου κάνει ακριβώς τα ίδια και σβήνει. Μόνο που ξαναπαίρνει μπροστά με τη δεύτερη – Τρίτη προσπάθεια.
(Αφήστε που πήρα και τηλ το μηχανικό μου και εξηγώντας του ότι είχε γίνει μου είπε ότι όταν πλέον το αμάξι παίρνει μπροστά και δουλεύει κανονικά δε μπορεί να γίνει διάγνωση…ισχύει αυτό ρε παιδιά; Οπότε παρακαλούσαμε να μας αφήσει οριστικά για να μπορέσουμε να δούμε τι φταίει!!!)
1-2 ημέρες μετά το έπαιρνε ο πατέρας μου το αμάξι μόνο και μόνο για να το δοκιμάσει κτλ γύρω γύρω στη γειτονιά και τελικά τον αφήνει. Και επιτέλους ΔΕΝ ξαναπαίρνει μπροστά. Πάει ο μηχανικός μου στο σημείο που είχε μείνει… κουνάει λίγο τα καλώδια ή ξεκουμπώνει και ξανακουμπώνει τον πολλαπλασιαστή και το αμάξι ΠΑΙΡΝΕΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΜΠΡΟΣΤΑ!!! (Είπαμε ότι κάποια καλωδίωση ή επαφή δεν θα έπιανε καλά κτλ).
Τις επόμενες ημέρες το πήρα αρκετές φορές εγώ το αμάξι για να το δοκιμάσω γιατί θα έπρεπε να κάνω ταξίδι Θεσσαλονίκη οπότε ήθελα να σιγουρέψω ότι όλα τα ανωτέρω «έτυχαν».
17/12/2019 κάνω ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη χωρίς ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Το κινώ λίγο και 2 ημέρες στη Θεσσαλονίκη ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ (και με υγραέριο αλλά και με βενζίνη). Στην επιστροφή 22/12/2019 από Θεσσαλονίκη στο δρόμο 3-4 φορές είτε με υγραέριο είτε με βενζίνη … Δεν άκουγε καθόλου το γκάζι(στο καντράν αναβόσβηναν όλα…ακριβώς δηλαδή ίδια ακριβώς θέματα με αυτά που αναφέρω πιο πάνω περίπου!!!) και πήγαινε να σβήσει… «χαροπάλευε» … αλλά ξαφνικά οκ ξαναδούλευε χωρίς να σβήσει. Έκανα το σταυρό μου να με φτάσει Αθήνα ΑΛΛΑ Μετά από λίγο πάλι τα ίδια και τελικά ΣΒΗΝΕΙ ΟΡΙΣΤΙΚΑ στον Βόλο και δεν ξαναπήρε ποτέ. ΟΔΙΚΗ Βοήθεια και το αμάξι ξανά στον ίδιο μηχανικό. ΤΣΕΚΑΡΕ ΤΑ ΡΕΥΜΑΤΑ και βλέπει ότι ο πολλαπλασιαστής παίρνει ρεύμα αλλά δεν δίνει ρεύμα και θεώρησε ότι πέσαμε σε ελαττωματικό πολλαπλασιαστή και για αυτό το λόγο παρουσίαζε και όλα τα προηγούμενα.(Σπάνιο είπε αλλά μπορεί και να συμβεί να πέσεις σε ελαττωματικό πολλαπλασιαστή) Οπότε Ξαναλλάζω πολλαπλασιαστή (έβαλα άλλη μάρκα H&B Jakoparts μήπως και έφταιγε κάτι στη μάρκα … λέω εγώ τώρα!!)
Εδώ να μη ξεχάσω να πω (μήπως παίζει κάποιο ρόλο) ότι για αρκετό καιρό (δεν θυμάμαι ακριβώς το πότε..ίσως λίγο μετά την αλλαγή του δεύτερου πολλαπλασιαστή) το αμάξι μου έκανε ρεταρίσματα παρόμοια με παλιότερα που αναφέρω στην αρχή αλλά ΜΟΝΟ στο αέριο και όχι στη βενζίνη, πάλι στις χαμηλές στροφές 1000-2000 αλλά σε πάρα πολύ μικρότερη ένταση από την αρχή που περιγράφω ανωτέρω!! Επίσης πολλές φορές ενώ το λειτουργώ με υγραέριο ακούγεται ένα «τσικ» (ο ήχος ακριβώς που ακούγεται όταν από βενζίνη πατάω το κουμπί για να αλλάξω σε υγραέριο!!)
Φτάνουμε στο σήμερα (πριν ένα μήνα περίπου) και με χλμ περίπου 174.000 (σας λέω τα χλμ για να καταλάβετε ότι από την μέρα που γύρισα από Θεσσαλονίκη είχα χρησιμοποιήσει ελάχιστα το αυτοκίνητο μου) δίνω το αμάξι στον αδερφό μου, όπου το χρησιμοποιούσε 5-6 ημέρες για να πηγαινοέρχεται στη δουλειά του (περίπου 100 χλμ πήγαινε – έλα κάθε μέρα) όπου την έκτη μέρα του κάνει ακριβώς τα ίδια και δεν ξαναπαίρνει μπροστά!! Πάλι οδική βοήθεια, πάλι στον ίδιο μηχανικό … και ενώ το αμάξι δεν έχει πάρει μπροστά … πάλι τσεκάρει τα ρεύματα και βλέπει ακριβώς τα ίδια συπτώματα (ότι ο πολλαπλασιαστής παίρνει ρεύμα αλλά δε δίνει ρέυμα)… (ΒΕΒΑΙΑ και ο ίδιος πλέον είναι σίγουρος ότι αποκλείεται να πέσαμε και σε δεύτερο ελαττωματικό πολλαπλασιαστή). Μετά από λίγο κουνάει τα καλώδια (μαζί με αυτά που έχουν να κάνουν με το αέριο) και το αμάξι παίρνει κανονικά μπροστά ... μετά ενώ δουλεύει το αμάξι .. κουνάει πολύ έντονα τα καλώδια με σκοπό να ξανασβήσει για να κάνει διάγνωση αλλά τίποτα ..το αμάξι δουλεύει κανονικά. Τις επόμενες 1-2 ημέρες, το αφήνει να δουλεύει μόνο του στο ρελαντί μήπως και ξανασβήσει και δε ξαναπάρει για να ξαναπροσπαθήσει να κάνει διάγνωση αλλά ΤΙΠΟΤΑ (έσβησε μόνο 1-2 φορές σε 2 ολόκληρες μέρες σχεδόν αλλά μετά καπάκια ξαναέπαιρνε μπροστά!!)
Ο μηχανικός μου πλέον από μηχανικής/ηλεκτρολογικής άποψης κτλ … σηκώνει τα χέρια ψηλά! Δεν θεωρεί ότι μπορεί να κάνει κάτι περαιτέρω. Μου ζήτησε να το πάω σε υγραεριά και να απεγκαταστήσει το υγραέριο (και μάλιστα μου τόνισε όχι απλά να βγάλει την ασφάλεια αλλά να ξεσυνδέσει τα καλώδια, τον εγκέφαλο κτλ γιατί ήταν σίγουρος ότι ο εγκέφαλος του υγραερίου μπορεί και να εμπλέκεται και στο γεγονός ότι έσβηνε εν πορεία και για το γεγονός ότι δε ξαναέπαιρνε μπροστά μετά κάποιες φορές. Το αναφέρω γιατί κι εγώ όπως και άλλοι ίσως θεωρούσα ότι «Αν ευθυνόταν το υγραέριο δεν θα με άφηνε εν κινήσει και στη βενζίνη» και «αφού το αμάξι ξεκινάει με βενζίνη δεν μπορεί να ευθύνεται ο εγκέφαλος του αερίου»)
και να δοκιμάσω να το δουλέψω για αρκετές ημέρες/χιλιόμετρα έτσι ώστε αν δε παρουσιάσει κάτι να σιγουρέψουμε ότι είναι από το υγραέριο!
Έτσι κι έκανα, το πήγα σε υγραεριά (ο οποίος μου χε κάνει κάποιες ρυθμίσεις παλιότερα κτλ) .. του είπα πάνω κάτω όλα τα ανωτέρω που περιγράφω και συμφώνησε ότι ίσως και να ευθύνεται ο εγκέφαλος του υγραερίου και συμφώνησε με τον μηχανικό μου ότι είναι σωστή κίνηση για να δούμε αν ευθύνεται ή όχι (καθώς αφού εκείνη τη στιγμή δούλευε κανονικά… ακόμα και αν συνδέαμε υπολογιστή θα τα έδειχνε όλα οκ) και απενεργοποίησε το σύστημα! Μάλιστα όταν του ανέφερα για αυτό το «τσικ» που ανοιγοκλείνει τη βαβλιδα αερίου-βενζίνης που ανέφερα ανωτέρω έδωσε ακόμα περισσότερες πιθανότητες να ευθύνεται όντως ο εγκέφαλος του υγραερίου.
Τώρα θα δώσω το αμάξι στον αδερφό μου για να το ξαναχρησιμοποιήσει για πολλές ημέρες/χιλιόμετρα και να δούμε τι και αν θα παρουσιάζει και βλέποντας και κάνοντας! (Γιατί με τη συχνότητα που το χρησιμοποιώ εγώ θα έχω άποψη σε κάνα χρόνο …χαχα!)
Κάποιος γνώστης σε συνδυασμό από μηχανικά θέματα αλλά και από θέματα του υγραερίου θα εκτιμούσα να μου δώσει μία παραπάνω συμβουλή αν έχει. Αν πχ κινούμαι στη σωστή κατεύθυνση για τη διάγνωση του προβλήματος ή αν προτείνει κάτι διαφορετικό? Αν όντως μπορεί να ευθύνεται ο εγκέφαλος του υγραερίου και αν είναι ο σωστός τρόπος αυτός να το διαπιστώσω?? Ή αν υπάρχει κάτι άλλο που θα μπορούσα να τσεκάρω πριν το δώσω στον αδερφό μου για να δούμε πότε και αν θα τον αφήσει στο δρόμο!!)
Πραγματικά συγνώμη για την έκθεση … αλλά νομίζω ότι έπρεπε να αναφέρω τα πάντα.