Τις τελευταίες μέρες με αφορμή τις πασχαλινές διακοπές, πρόσθεσα άλλα 1100+ χλμ. με υγραέριο (αλλά και 156 χλμ. με βενζίνη...).
Κινήθηκα σε κάθε είδους δρόμο στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο (εκεί κυρίως σε ορεινές διαδρομές με ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες για την εποχή) και καθώς αναγκαστικά έκανα χρήση και βενζίνας, μπορώ να επιβεβαιώσω για μία ακόμη φορά οτι δεν υπάρχει πουθενά καμιά αισθητή διαφορά ανεξάρτητα ταχύτητας, φορτίου ή ανηφορικής διαδρομής (έφθασα σε 1400+ μ. υψόμετρο). Εννοείται οτι δεν υπήρξε σε καμία περίπτωση η παραμικρή διακοπή, κόμπιασμα ή πρόβλημα.
Μετά από 13.500+ χλμ. η μέση κατανάλωση διαμορφώθηκε στα 15,4 λίτρα/100 χλμ. και είναι αυξημένη κατά 16,5% σε σχέση με την αντίστοιχη της βενζίνης, προ της μετατροπής.
Συνεχίζει πάντως να βαίνει μειούμενη διαρκώς όσο αυξάνονται οι χιλιάδες των χιλιομέτρων που διανύω. Το καινούργιο μου ρεκόρ μικρότερης κατανάλωσης είναι 10,91 λίτρα/100 χλμ. σε απόσταση 127 χλμ. με σχετικά χαμηλές ταχύτητες.
Και κάτι ακόμη που δείχνει πόσο επίκαιρο είναι το θέμα της υγραεριοκίνησης: Καθώς ήταν πολύ μειωμένη η κίνηση προς την επαρχία την περίοδο του Πάσχα, σε συζητήσεις που είχα με ιδιοκτήτες και εργαζόμενους σε εστιατόρια και ξενοδοχεία, την απέδιδαν στη βενζίνη και στα διόδια... Πιάνοντας την κουβέντα με κάποιον απεγνωσμένο από την κατάσταση εστιάτορα, όταν του ανέφερα οτι ευτυχώς χρησιμοποιώ υγραέριο, έδειξε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον καθώς σκέφτεται να μετατρέψει κι εκείνος το Skoda Superb που έχει... Περιττό να πω ποια 3 συστήματα υγρού ψεκασμού του σύστησα για το TSi κινητήρα του...
Το σίγουρο είναι οτι το όφελος που είχα από τη χρήση του υγραερίου, το ξόδεψα σε επιπλέον διαμονή, διατροφή, κλπ. Άρα το όφελος ήταν γενικό:
- για μένα και την οικογένειά μου
- για τους εργαζόμενους / επιχειρηματίες της περιοχής που επισκέφθηκα (που υπό άλλες συνθήκες θα εισέπρατταν πολύ λιγότερα ή και τίποτε από μένα)
- για το κράτος μέσω του ΦΠΑ και του φόρου εισοδήματος που εισπράττει, από τις εκδιδόμενες αποδείξεις που πάντα επιδιώκω να παίρνω από εστιατόρια, ξενοδοχεία, καφέ, πρατήρια καυσίμων, κλπ.
Με κόστος βενζίνης 1,70+/λίτρο, χωρίς το σύστημα υγραεριοκίνησης, μάλλον θα παρέμενα στην Αθήνα αυτές τις μέρες, οπότε όσοι σκέφτονται να επιβάλουν οποιοδήποτε πρόσθετο φόρο στο υγραέριο, ας το ξανασκεφθούν. Ότι κινείται σήμερα στο χώρο του εσωτερικού τουρισμού, ενδεχομένως κινείται και λόγω της υγραεριοκίνησης.
Αν το σκοτώσουν κι αυτό, δεν θα εισπράττουν σχεδόν τίποτε από πολύ περισσότερο κόσμο...