από marantoni » Κυρ 27 Ιαν, 2019 15:13
Αγαπητοί συνforumίτες, θα ήθελα και εγώ με την σειρά μου να καταθέσω κάποια στοιχεία, που πιθανώς να ενημερώσουν ή ακόμα και να συμβουλέψουν κάποιους.
Έχουμε ένα φορτηγό FORD Transit T350 του '03 Βενζίνη.
Το φορτηγό το αγοράσαμε μεταχειρισμένο, πλην σε άριστη κατάσταση από Ιδιώτη (ακόμα έχουμε επαφή μαζί του) το 2008 με 108000χλμ και αποφασίσαμε να γίνει τοποθέτηση συσκευής υγραερίου άμεσα.
Πήγαμε σε μια γνωστή εταιρεία (δεν αναφέρουμε ονόματα, για να μην τεθεί θέμα έμμεσης διαφήμισης) και μας έδωσαν 2 επιλογές, το ένα Τούρκικης προέλευσης και το άλλο Ιταλικής.
Προτιμήσαμε το Ιταλικό (LOVATO) λόγω μεγαλύτερης φερεγγυότητας (πιο ακριβό) με κόστος 1600€.
Το πρόβλημα όπως διαπιστώσαμε, είναι ότι ΔΕΝ υπάρχει καλή και σωστή ενημέρωση για την χρήση του LPG (πιθανώς και εσκεμμένα).
Η εμπειρία βέβαια, (αν δεν πληρώσεις ΔΕΝ μαθαίνεις) είναι αδιάσειστος μάρτυρας για την γνώση που αποκτάς και γίνεσαι καλύτερος χρήστης.
Η απόσβεση του συστήματος υγραεριοκίνησης, ΔΕΝ έρχεται εκ του ιδίου του συστήματος, αλλά εκ της πείρας και της σωστής λειτουργίας (χρήσης) του.
Πάμε στο δια ταύτα, η ελλιπής ενημέρωση (ευτυχώς που υπάρχουν τα forum αλλά μεταγενέστερα) μας κόστισε πολλά χρήματα.
Κατ΄ αρχάς η σκέψη και νοοτροπία ότι χρησιμοποιώ αέριο και από μόνο του θα μου κάνει οικονομία, ΔΕΝ είναι έτσι.
Τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από την χρήση μόνο αερίου, ήταν αλλαγή 2 αντλιών βενζίνης (πριν σκεφτείτε αν ήταν άδειο το ρεζερβουάρ, ενημερώνω ότι ήταν ΠΑΝΤΑ στην μέση), πρόβλημα στις βαλβίδες, στις τσιμούχες του κινητήρα, πρόβλημα στους πολλαπλασιαστές (έχει 4 μπουζί και 2 πολλαπλασιαστές)
Σκεφτείτε ότι αρχίσαμε να το μετανιώνουμε που δεν πήραμε DIESEL και ασχοληθήκαμε με το αέριο (λάθος μεγάλο, το αέριο συμφέρει πολύ) όμως αυτές οι σκέψεις έγιναν λόγω άγνοιας.
Το αέριο έχει έξοδα που αν ΔΕΝ τα γνωρίζεις, σε βάζει σε λάθος σκέψεις, μην ξεχνάμε ότι στην ουσία κάνουμε κάτι παρά φύση, δηλαδή επεμβαίνουμε στον κινητήρα χωρίς να είναι εργοστασιακά έτσι φτιαγμένος.
Θα πρέπει να πούμε, ότι το φορτηγό κινούταν ΜΟΝΟ Εθνική οδό προς Θεσσαλονίκη και αντίστροφα.
Η κατανάλωση λοιπόν, ήταν περίπου 14lt/100 βενζίνη πριν βάλουμε το αέριο και 20lt/100 αέριο μετά, οι ταχύτητες που κινούταν το φορτηγό, ήταν μεταξύ 80-100km/h
Θα πρέπει να αναφέρουμε, ότι στο αέριο το φορτηγό ΔΕΝ τράβαγε.
Όπως ανάφερα παραπάνω, άρχισαν τα προβλήματα με την λειτουργία ΜΟΝΟ του αερίου, με ότι οικονομική επιβάρυνση συνεπάγεται.
Μέχρι που από τύχη!? ανακαλύψαμε διάφορα πράγματα που πρέπει να γνωρίζει κάποιος (και ακόμα μαθαίνουμε!) για την σωστή χρήση του αερίου.
Κατ΄ αρχάς, πρέπει να ανακαλύψεις ένα βενζινάδικο με ΣΩΣΤΟ αέριο.
Κάθε 20000χλμ αλλαγή φίλτρο αερίου (πέραν του service της βενζίνης)
Κάθε 50000χλμ έλεγχος και καθάρισμα πνεύμονα
Χρήση καλής ποιότητας αντιψυκτικού!!!
Σωστή αλλαγή μπουζί κινητήρα.
Κάθε 10000χλμ και στο αέριο (για αέριο) και στην βενζίνη (για βενζίνη), ειδικό καθαριστικό κινητήρα.
Γνωρίζετε ότι κάθε 10 χρόνια, θέλουν αλλαγή οι μπουκάλες του αερίου???
Το μάθαμε στο ΚΤΕΟ τον Δεκέμβριο του 2018, όταν πήγε το φορτηγό να περάσει ΚΤΕΟ (έχει 2 μπουκάλες των 80lt).
Και τώρα το ΠΙΟ σημαντικό!!!
Εδώ και 2 χρόνια η τύχη που αναφέραμε παραπάνω, μας βοήθησε.
Το φορτηγό θα πρέπει να υπενθυμίσουμε, ότι πάει ΜΟΝΟ σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο της FORD, όπου λοιπόν ένας μηχανικός εκεί μας έβλεπε που τυραννιόμαστε και μας λέει, βλέπω βρε παιδιά ότι το φορτηγό το προσέχετε και το συντηρείτε σωστά και λόγω της οικειότητας που είχε δημιουργηθεί, μας λέει θα αλλάξουμε την ρύθμιση της ποσότητας καυσίμων στον κινητήρα και δεν θα έχετε ξανά πρόβλημα.
Η αλήθεια είναι, ότι υπήρχε η σχετική δυσπιστία λόγω βέβαια άγνοιας.
Έτσι όμως και έγινε και ο Θεός να τον έχει καλά για πάντα.
Η ρύθμιση που έγινε, ήταν 93% αέριο και 7% βενζίνη.
Όπως προαναφέραμε, πριν 2 χρόνια έγινε αυτό και ακόμα του λέω ότι έσωσε το φορτηγό όταν πάω και βέβαια ο Άνθρωπος χαίρεται που συνεχίζει να έχει έναν μόνιμο πελάτη.
Θα πρέπει να αναφέρουμε, ότι το φορτηγό αυτή την στιγμή έχει 293000χλμ από 108000χλμ που το αγοράσαμε.
Η κατανάλωση αυτή την στιγμή είναι 12lt/100 αέριο και 5lt/100 βενζίνη το φορτηγό πάει σφεντόνα και ΔΕΝ έχει ξαναδημιουργήσει το παραμικρό πρόβλημα.
Σκεφτείτε με το αέριο πριν σε ανηφόρα (το δρομολόγιο είναι συγκεκριμένο οπότε μιλάμε για την ίδια ανηφόρα) ήθελε τρίτη ταχύτητα και τώρα ανεβαίνει άνετα με πέμπτη.
Αν τελικά ΔΕΝ πληρώσεις, δεν αποκομίζεις γνώσεις τέτοιες που να αναθεωρήσεις ότι το Πετρέλαιο ήταν καλύτερο από το αέριο και είμασταν ένα κλικ, να αφαιρέσουμε το αέριο από το φορτηγό που τόσα προβλήματα μας είχε δημιουργήσει.
Βέβαια, αυτό ΔΕΝ σημαίνει ότι για το κάθε τύπο αυτοκινήτου, θα έχουμε και τα ίδια αποτελέσματα ή προβλήματα.
Εμείς πάντως παραθέτουμε τα πραγματικά αποτελέσματα που συνέβησαν με το φορτηγό μας και πιθανώς να βοηθήσουμε κάποιον να μάθει πριν πληρώσει.
Καλή τύχη στην ζωή σας