Ανοιγω αυτο το θεμα για θεωρω οτι ειναι πολυ σημαντικο το αβανς στο υγραεριο,τοσο για θεμα αποδοσης και οικονομιας καυσιμου οσο και για την προστασια των "ευαισθητων" ιαπωνικων κινητηρων.
Ψαχνωντας στο ιντερνετ ανακαλυψα οτι υπαρχουν παραλληλοι εγκεφαλοι που δινουν τη λεγομενη πρωπορεια στην αναφλεξη του lpg. Ως γνωστο, το lpg θελει περισσοτερο χρονο για να καει σε σχεση με την βενζινη. Εαν λοιπον εγκαταστησουμε συστημα υγραεριοκινησης σε ενα αυτοκινητο και κρατησουμε τον χαρτη αναφλεξης της βενζινης,τοτε το υγραεριο δεν προλαβαινει να καει πληρως μεχρι να ανοιξει η βαλβιδα εξαγωγης με αποτελεσμα συνεχιζει να καιγεται και κατα τη φαση της εξαγωγης,τη στιγμη που θα επρεπε σε αυτη τη φαση να υπαρχουν μονο καυσαερια(θεωρητικα παντα γιατι ποτε μια καυση δεν εινα πληρης).
Αυτο εχει σαν αποτελεσμα να πρεπει να ρυθμιζουν οι εγκαταστατες να ψεκαζεται περισσοτερη ποσοτητα αεριου για να αντισταθμιζεται η αποδοση(εχει καει λιγοτερο καυσιμο αρα και μικροτερη αποδοση διοτι δεν φτανει ο χρονος). Η περισσοτερη ποσοτητα ομως σημαινει και περισσοτερην καταναλλωση. Και πως ειμαστε σιγουροι οτι κατα το ανοιγμα των βαλβιδων εξαγωγης δεν δημιουργειται προβλημα στις βαλβιδες απο την "φωτια" που υπαρχει ακομα στον θαλαμο καυσης λογω του οτι δεν εχει προλαβει να καει το lpg(συνεχιζει να καιγεται δηλαδη αντι να φευγουν καυσαερια απο τις βαλβιδες,βγαινει και λιγη φλογα).
Εαν ομως γινοταν εγκατασταση εγκεφαλου ρυθμισης αβανς(timing advamce processor για τους αγγλομαθεις)τοτε θα ειχαμε καλυτερη εκμεταλλευση του υγραεριου με οτι αυτο συνεπαγεται(μεγαλυτερη ισχυς,μεγαλυτερη ροπη,μικροτερη καταναλωση σχεδον οπως την βενζινη και σωστοτερη λειτουργια του κινητηρα).
Γιατι λοιπον κανενας εγκαταστατης δεν εγκαθιστα εναν τετοιο εγκεφαλο?
Γιατι κανενας εγκαταστατης δεν ενημερωνει οτι υπαρχει τετοιος εγκεφαλος που θα κανει το αυτοκινητο να λειτουργει σωστοτερα? Παντα βεβαια με το αναλογο κοστος.
Θελω να σημειωσω οτι αυτα που γραφω ειναι αυτα που εχω διαβασει και τα συμπερασματα που εχω βγαλει. Δεν ειμαι κανενας ειδικος γι αυτο και ανοιξα το θεμα αυτο για να δοθουν απαντησεις απο τους ειδικους-εγκαταστατες που γνωριζουν καλα το θεμα.
Καταλαβαινω επισης οτι αυτο ειναι μια επιπλεον δυσκολια για τον προγραμματισμο και του εγκεφαλου πρωπορειας αλλα αν ειναι σωστοτερη η εγκατασταση με την προσθηκη αυτου του εγκεφαλου,τοτε μαλλον θα πρεπει να γινεται η τουλαχιστον να προτεινεται και την αποφαση να την παιρνει ο εκαστοτε ιδιοκτητης αυτοκινητου.