Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!

Πώς λειτουργεί το LPG;

Αέριος ή υγρός ψεκασμός; Ποιο σύστημα να επιλέξω για μεγάλου κυβισμού κινητήρες; Τα Turbo δουλεύουν με υγραέριο; Σύστημα λίπανσης βαλβίδων

Re: Πώς λειτουργεί το LPG;

Δημοσίευσηαπό giorgos3924 » Πέμ 18 Ιούλ, 2013 13:07

Κατά τη χαρτογράφηση στο δρόμο, χρειάζεται και εξωτερικός map να συνδεθεί στον εγκέφαλο;
Hyundai Accent 2005 1.3 - BRC Sequent 24
giorgos3924
 
Δημοσιευσεις: 304
Εγγραφή: Παρ 20 Απρ, 2012 02:48

Re: Πώς λειτουργεί το LPG;

Δημοσίευσηαπό apagogeas » Πέμ 18 Ιούλ, 2013 13:28

Κι όμως, κάποτε είχα σωστή ένδειξη ακριβώς όσο και στη βενζίνη, τεσταρισμένο δεκάδες φορές στο δρόμο, και είχα επίσης πρόβλημα με τις κρύες εκκινήσεις.

Όσο αφορά την κατανάλωση στο trip computer, δείχνει σωστά μόνο στη περίπτωση της βενζίνης γιατί υπολογίζεται με βάση τους παλμούς των μπεκ της βενζίνης και δεδομένου ότι στο υγραέριο ψεκάζουμε παραπάνω ms, εξού και το ότι το trip δε θα δείχνει σωστή κατανάλωση όταν καίγεται υγραέριο. Το ότι συμβαδίζουν οι καταναλώσεις που παρατηρείς ενδεχομένως να οφείλεται στο ότι καίγεται και βενζίνη. Πχ στο δικό μου έχω υπολογίσει 0.7lt/100km βενζίνη (κυρίως από τις εκκινήσεις) και 7.2lt/100km υγραέριο σε μικτό κύκλο που αν το ανάγω αποκλειστικά σε κατανάλωση υγραερίου μπορεί να είναι πχ 7.8-8lt/100km (δηλαδή αν και οι εκκινήσεις γινόταν αποκλειστικά με υγραέριο και μέχρι να ζεσταθεί η μηχανή). Αν έκαιγα μόνο βενζίνη πάλι κάπου στα 7lt/100km θα έδειχνε για τις ίδιες διαδρομές οπότε πιθανόν στους υπολογισμούς σου δε λαμβάνεις υπόψη και την μικρή κατανάλωση βενζίνης το οποίο ρίχνει την συνολική μέση κατανάλωση στο υγραέριο.
apagogeas
 
Δημοσιευσεις: 385
Εγγραφή: Δευτ 18 Μαρ, 2013 22:42

Re: Πώς λειτουργεί το LPG;

Δημοσίευσηαπό giorgos3924 » Πέμ 18 Ιούλ, 2013 13:43

Την έχω λάβει υπόψην μου κ αυτήν, όπως είπα, αν γεμίσω υγραέριο, μηδενίσω τα χιλιόμετρα, και το trip computer
και κάνω μια βόλτα 400+ χιλιόμετρα σε μια μέρα και πάω να ξαναγεμίσω τότε έχω ακριβέστατη κατανάλωση που δεν ξεπερνά το 0,2l/100 σε ακρίβεια
αν κάψω την μπουκάλα σε 4-5 μέρες τότε θα έχω +0,3l/100 ίσως και παραπάνω.

Αλλά αυτό που έχω παρατηρήσει είναι πολύ περίεργο.
Πρόβλημα με την κρύα εκκίνηση υπήρχε ανέκαθεν, άρα δεν υπήρχε σωστή ρύθμιση.
Το trip μου έδειχνε 5,5l/100 στα 90km/h τόσο στο υγραέριο όσο και στη βενζίνη
οι τιμές απόλυτα ίδιες, τσεκαρισμένο σε διαφορετικές ταχύτητες, σε διαφορετικές διαδρομές, ήταν ίδιες.

Μετά την αλλαγή εγκεφάλου και τον επαναπρογραμματισμό, το trip έδειχνε ίδια τιμή τόσο στη βενζίνη όσο και στο υγραέριο
και η τιμή έδειχνε πραγματική κατανάλωση υγραερίου, όπως αναφέρω παραπάνω.
Ακόμα και να το γυρίσω σε βενζίνη με το κουμπάκι πάλι κατανάλωση υγραερίου θα βλέπω.
Αν βγάλω την ασφάλεια του υγραερίου τότε θα βλέπω τις σωστές τιμές του αυτοκινήτου.
Βεβαια και πριν την αλλαγή εγκεφάλου όσο πήγαινα συνεργείο για κάτι ρυθμίσεις όπως πίεση πνεύμονα κτλ και τότε έβλεπα
μερικές αλλαγές στο trip. είδα μέχρι και 1,5 λίτρο κάτω 4l/100 στα 90km/h
Hyundai Accent 2005 1.3 - BRC Sequent 24
giorgos3924
 
Δημοσιευσεις: 304
Εγγραφή: Παρ 20 Απρ, 2012 02:48

Re: Πώς λειτουργεί το LPG;

Δημοσίευσηαπό giorgos3924 » Πέμ 18 Ιούλ, 2013 16:50

Με βάση όλα τα παραπάνω, για να γίνει σωστή ρύθμιση σε ένα αυτοκίνητο θα πρέπει να κάνουμε πολλά χιλιόμετρα με βενζίνη και μετά να ρυθμίσουμε τον εγκέφαλο lpg?
Αναρωτιέμε αν βγάλω τώρα την μπαταρία που το αυτοκίνητο έστρωσε, τί θα γίνει.
Hyundai Accent 2005 1.3 - BRC Sequent 24
giorgos3924
 
Δημοσιευσεις: 304
Εγγραφή: Παρ 20 Απρ, 2012 02:48

Re: Πώς λειτουργεί το LPG;

Δημοσίευσηαπό apagogeas » Πέμ 18 Ιούλ, 2013 17:29

giorgos3924 έγραψε:Το trip μου έδειχνε 5,5l/100 στα 90km/h τόσο στο υγραέριο όσο και στη βενζίνη
οι τιμές απόλυτα ίδιες, τσεκαρισμένο σε διαφορετικές ταχύτητες, σε διαφορετικές διαδρομές, ήταν ίδιες.

Το trip θα δείχνει το ίδιο είτε καις βενζίνη είτε υγραέριο. Λαμβάνει τον παλμό των μπεκ της βενζίνης για να υπολογίζει τη κατανάλωση και τον ίδιο παλμό χρησιμοποιεί και ο εγκέφαλος του LPG για να ρίχνει παραπάνω μίγμα σε ms, οπότε για το trip που δε ξερει τι καις εκείνη τη στιγμή πάντα θα σου δείχνει τη κατανάλωση με βάση τον παλμό μπεκ της βενζίνης μόνο - άρα πάντα βλέπεις κατανάλωση στο trip για βενζίνη ανεξάρτητα το καύσιμο. Λες δηλαδή ότι κάνεις σερί 400 χλμ, τότε δεχόμαστε ότι πρακτικά μια φορά πήρε μπροστά η μηχανή (για τα 0.05λτ που κατανάλωσε σε βενζίνη οπότε αμελητέο) και όλο το υπόλοιπο είναι υγραέριο. Αφού γεμίζεις LPG και υπολογίζεις χλμ/λτ σου βγαίνει κατανάλωση ότι λέει το trip για τη βενζίνη; Αν ισχύει αυτό τότε έχεις θέμα που εξηγώ παρακάτω. Αν αυτά τα 400χλμ γίνανε με πολλές ενδιάμεσες εκκινήσεις, τότε η ποσότητα βενζίνης που δαπανήθηκε φτάνει να ρίξει τη μέση κατανάλωση του LPG στα επίπεδα της βενζίνης (που είναι το παράδειγμα που έθεσα παραπάνω). Σε αυτή τη περίπτωση δεν υπάρχει θέμα, απλά η παραπάνω κατανάλωση κρύβεται στην κατανάλωση της βενζίνης.
Δε ξέρω τι σύστημα φοράς αλλά κατά γενικό κανόνα τα ms ψεκασμού του υγραερίου είναι παραπάνω από τα αντίστοιχα βενζίνης συνεπώς στον ίδιο παλμό στη βενζίνη ψεκάζεται παραπάνω υγραέριο και αυτός είναι ο λόγος που η κατανάλωση σε υγραέριο αυξάνεται. Αν έχεις λάβει υπόψη σου και την κατανάλωση βενζίνης (που στο παραπάνω παράδειγμα είναι σχεδόν μηδέν) και το έχεις αναγάγει όλο το θέμα σε κατανάλωση υγραερίου και κατέληξες ότι καις ακριβώς τα ίδια λίτρα τότε στη μηχανή πέφτει λιγότερο υγραέριο από αυτό που απαιτείται και θα σου δημιουργήσει lean μιγμα που θα τα κάψει όλα σύντομα (λαμπάκια δεν ανάβουν;). Το να έχεις την ίδια κατανάλωση μεταξύ βενζίνης και υγραερίου (μετά την αναγωγή από την κατανάλωση βενζίνης) χωρίς θέματα δε γίνεται από τα όσα ξέρω.
apagogeas
 
Δημοσιευσεις: 385
Εγγραφή: Δευτ 18 Μαρ, 2013 22:42

Re: Πώς λειτουργεί το LPG;

Δημοσίευσηαπό giorgos3924 » Πέμ 18 Ιούλ, 2013 18:46

Το ξαναεξηγώ γιατί κ εμένα μου φάνηκε πολύ περίεργο.
Είτε καίω υγραέριο είτε βενζίνη, επιλέγοντας από το κουμπάκι, βλέπω πραγματική κατανάλωση υγραερίου.
Αν πχ κάνω 400χλμ με υγραέριο, γεμίσω, φύγω και ξαναεπιστρέψω στο βενζινάδικο θα δώ μια κατανάλωση ας πούμε 7,5lt/100 και όντως αν κάνεις τη διαίρεση με την ένδειξη
της αντλίας τόσο περίπου θα βγεί.
Αν πάλι στο δρόμο γυρίσω το καύσιμο σε βενζίνη θα δώ την ίδια κατανάλωση, πχ αν είμαι με 90km/h και πηγαίνω με υγραέριο
και μηδενίσω το trip θα μου δείξει περίπου 6,5lt/100, αν εκείνη τη στιγμή το γυρίσω σε βενζίνη, είτε μηδενίσω το trip είτε όχι
η κατανάλωση δεν θα πέσει αλλά θα συνεχίσει να δείχνει 6,5lt και όσο το γκαζώνεις ανεβαίνει.
Τώρα, αν βγάλω την ασφάλεια από το κιτ, και κάνω μια βόλτα, στα 90km/h μηδενίσω το trip τότε ως δια μαγείας θα δώ την εργοστασιακή κατανάλωση του αυτοκινήτου 5,5lt/100
Hyundai Accent 2005 1.3 - BRC Sequent 24
giorgos3924
 
Δημοσιευσεις: 304
Εγγραφή: Παρ 20 Απρ, 2012 02:48

Re: Πώς λειτουργεί το LPG;

Δημοσίευσηαπό giorgos3924 » Παρ 19 Ιούλ, 2013 19:23

Ισχύει ότι ο χάρτης μπορεί να "χαλάσει" λόγω βουλωμένων μπεκ, ας πούμε μετά από 20.000-30.000 χλμ?
ή επίσης να χαλάσει λόγω αλλαγής μείγματος;
Αν πχ κάνουμε μια ρύθμιση το χειμώνα και έχουμε άλλο μείγμα απ ότι το καλοκαίρι, δεν θα υπάρξει πρόβλημα το καλοκαίρι με διαφορετικά μείγματα;
Γενικότερα τί παίζει με τους ψεκασμούς καυσίμου υγραερίου και τη σχέση τους με τους ψεκασμούς της βενζίνης στα διάφορα μείγματα;
Hyundai Accent 2005 1.3 - BRC Sequent 24
giorgos3924
 
Δημοσιευσεις: 304
Εγγραφή: Παρ 20 Απρ, 2012 02:48

Re: Πώς λειτουργεί το LPG;

Δημοσίευσηαπό labros » Παρ 19 Ιούλ, 2013 21:45

giorgos3924 έγραψε:Ισχύει ότι ο χάρτης μπορεί να "χαλάσει" λόγω βουλωμένων μπεκ, ας πούμε μετά από 20.000-30.000 χλμ?
ή επίσης να χαλάσει λόγω αλλαγής μείγματος;
Αν πχ κάνουμε μια ρύθμιση το χειμώνα και έχουμε άλλο μείγμα απ ότι το καλοκαίρι, δεν θα υπάρξει πρόβλημα το καλοκαίρι με διαφορετικά μείγματα;
Γενικότερα τί παίζει με τους ψεκασμούς καυσίμου υγραερίου και τη σχέση τους με τους ψεκασμούς της βενζίνης στα διάφορα μείγματα;

Το υγραέριο πατάει πάνω στο χάρτη της βενζίνης. Να το πω λίγο χοντρά Αν στις 3000 στροφές η βενζίνη έχει πχ τιμή 10 τότε ο χάρτης του υγραερίου σου λέει ότι θα βάζεις πχ +1 και άρα πάμε στο 11. Αν ο χάρτης της βενζίνης αλλάξει λίγο λόγω διορθώσεων του λ και πάει πχ στο 9 το υγραέριο θα πάει και αυτό στο 10. ( εντελώς τυχαία τα νούμερα). Η αλλαγή στο μείγμα δεν επιρρεάζει τη ρύθμιση του υγραερίου (δεν είναι και τόσο τραγική). Τα μείγματα υπολογίζονται σε όγκους και αυτοί δεν αλλάζουν. Για σκεφτείτε η βενζίνη είναι άραγε ένα σταθερό μείγμα: Η απάντηση είναι όχι. Είναι ένα μείγμα υδρογονανθράκων από 5 ως 8 άτομα άνθρακα με πολλούς συνδιασμούς διακλαδώσεων. Η αναλογία εξαρτάται από την προέλευση του αργού πετρελαίου και φυσικά δεν είναι ποτέ ίδια. Άρα τα αυτοκίνητα θα έπρεπε συνέχεια να απορυθμίζονται και να ξαναπρογραματίζονται. Και τώρα μας λένε ότι μια μικρή αλλαγή στην αναλο΄για δυο μόνο συστατικών (προπανίου και βουτανίου) απορυθμίζει το σύστημα. Εγώ θεωρώ πως όταν κάποιος το ρίχνει στο μείγμα απλά καλύπττει κάποια δικιά του αδυναμία στη ρύθμιση.
chevrolet cruze 1.6 του 2010
BRC seq 32 με obd
4000 LPG
135000 σύνολο
labros
 
Δημοσιευσεις: 827
Εγγραφή: Δευτ 19 Μαρ, 2012 13:15

Re: Πώς λειτουργεί το LPG;

Δημοσίευσηαπό giorgos3924 » Παρ 19 Ιούλ, 2013 22:03

labros έγραψε:
giorgos3924 έγραψε:Ισχύει ότι ο χάρτης μπορεί να "χαλάσει" λόγω βουλωμένων μπεκ, ας πούμε μετά από 20.000-30.000 χλμ?
ή επίσης να χαλάσει λόγω αλλαγής μείγματος;
Αν πχ κάνουμε μια ρύθμιση το χειμώνα και έχουμε άλλο μείγμα απ ότι το καλοκαίρι, δεν θα υπάρξει πρόβλημα το καλοκαίρι με διαφορετικά μείγματα;
Γενικότερα τί παίζει με τους ψεκασμούς καυσίμου υγραερίου και τη σχέση τους με τους ψεκασμούς της βενζίνης στα διάφορα μείγματα;

Το υγραέριο πατάει πάνω στο χάρτη της βενζίνης. Να το πω λίγο χοντρά Αν στις 3000 στροφές η βενζίνη έχει πχ τιμή 10 τότε ο χάρτης του υγραερίου σου λέει ότι θα βάζεις πχ +1 και άρα πάμε στο 11. Αν ο χάρτης της βενζίνης αλλάξει λίγο λόγω διορθώσεων του λ και πάει πχ στο 9 το υγραέριο θα πάει και αυτό στο 10. ( εντελώς τυχαία τα νούμερα). Η αλλαγή στο μείγμα δεν επιρρεάζει τη ρύθμιση του υγραερίου (δεν είναι και τόσο τραγική). Τα μείγματα υπολογίζονται σε όγκους και αυτοί δεν αλλάζουν. Για σκεφτείτε η βενζίνη είναι άραγε ένα σταθερό μείγμα: Η απάντηση είναι όχι. Είναι ένα μείγμα υδρογονανθράκων από 5 ως 8 άτομα άνθρακα με πολλούς συνδιασμούς διακλαδώσεων. Η αναλογία εξαρτάται από την προέλευση του αργού πετρελαίου και φυσικά δεν είναι ποτέ ίδια. Άρα τα αυτοκίνητα θα έπρεπε συνέχεια να απορυθμίζονται και να ξαναπρογραματίζονται. Και τώρα μας λένε ότι μια μικρή αλλαγή στην αναλο΄για δυο μόνο συστατικών (προπανίου και βουτανίου) απορυθμίζει το σύστημα. Εγώ θεωρώ πως όταν κάποιος το ρίχνει στο μείγμα απλά καλύπττει κάποια δικιά του αδυναμία στη ρύθμιση.

Πολύ σωστή σκέψη φίλε Λάμπρο.
Σ ευχαριστώ.
Σου χω στείλει κ πμ...
Hyundai Accent 2005 1.3 - BRC Sequent 24
giorgos3924
 
Δημοσιευσεις: 304
Εγγραφή: Παρ 20 Απρ, 2012 02:48

Re: Πώς λειτουργεί το LPG;

Δημοσίευσηαπό splitapsou » Σάβ 20 Ιούλ, 2013 16:09

labros έγραψε:Εγώ θεωρώ πως όταν κάποιος το ρίχνει στο μείγμα απλά καλύπττει κάποια δικιά του αδυναμία στη ρύθμιση.


:thumbup: :clap:
splitapsou
 
Δημοσιευσεις: 194
Εγγραφή: Σάβ 15 Σεπ, 2012 22:35

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 27 επισκέπτες