Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!

Συμπτώματα από φτωχά και πλούσια μίγματα...

Αέριος ή υγρός ψεκασμός; Ποιο σύστημα να επιλέξω για μεγάλου κυβισμού κινητήρες; Τα Turbo δουλεύουν με υγραέριο; Σύστημα λίπανσης βαλβίδων

Συμπτώματα από φτωχά και πλούσια μίγματα...

Δημοσίευσηαπό niksta » Κυρ 24 Ιούλ, 2011 12:47

Επειδή πολύ κουβέντα γίνεται για το συγκεκριμένο θέμα και το πόσο σημαντική είναι η σωστή ρύθμιση του συστήματος,
για να αποφύγουμε μελλοντικές ζημιές με μεγάλο κόστος,
ας γράψουν οι περισσότερο σχετικοί περί του θέματος,
πως μπορεί ο καθένας μας να υποψιαστεί ότι το αυτοκινητό του πάσχει από φτωχά ή πλούσια μίγματα?
Ποια μπορεί να είναι τα συμπτώματα σε κάθε περίπτωση?

Σίγουρα κάποιες ενδείξεις όπως κοψίματα, μη κράτημα ρελαντί κτλ είναι τέτοια σημάδια.

Ποια από αυτά αφορούν τη μία ή την άλλη περίπτωση?

Υπάρχει περίπτωση το αυτοκίνητο να μας φαίνεται ότι πάει καλά, αλλά τελικά να παίρνει φτωχό μίγμα?

Ας μην περιμένουμε μόνο να ανάψουν λαμπάκια για να υποψιαστούμε κάτι? Γιατί μερικές φορές αυτά αργούν να το κάνουν
ή δεν ανάβουν και καθόλου αν είναι πάνω από 10-12 χρόνια το αυτοκίνητο.

Πιστεύω ότι αν τα συγκεντρώσουμε όλα σε ένα θέμα θα βοηθήσει πολλούς από εμάς.
niksta
 
Δημοσιευσεις: 45
Εγγραφή: Πέμ 23 Ιουν, 2011 01:54

Re: Συμπτώματα από Φτωχά και Πλούσια μίγματα...

Δημοσίευσηαπό LPGas » Τετ 27 Ιούλ, 2011 18:53

Τα φτωχά ή πλούσια μίγματα ανάβουν συνήθως το λαμπάκι του check engine. Για να ανάψουν αυτά σημαίνει πως έχει υπερβεί ένα όριο διόρθωσης που ορίζεται από τον εργοστασιακό εγκέφαλο και ότι η ρύθμιση στο υγραέριο είναι παντελώς λάθος. Τα προβλήματα με το φτωχό μίγμα ξεκινούν εντονότερα όταν πατάμε το γκάζι περισσότερο, όπου ο εγκέφαλος παύει να διορθώνει, άρα και να δίνει παραπάνω μίγμα, παρά ακόλουθη προκαθορισμένους χάρτες. Εκεί το πρόβλημα μπορεί να εντοπιστεί από απώλεια ιπποδύναμης, ακόμη και σκορτσαρίσματα. Στα Turbo αυτοκίνητα τα πράγματα είναι χειρότερα έως και επικίνδυνα, λόγω των έντονων συνθηκών καύσης.
Για να αποφευχθούν όλα αυτά, χρειάζεται ειδικός έλεγχος της αναλογίας καυσίμου, που πολλές φορές δεν καλύπτεται από το αυτόματο calibration των συστημάτων.

Χρήστος
LPGas - BRC Gas Service
210-4100025
lpgas.gr
υγραεριοκινηση
Άβαταρ μέλους
LPGas
Εγκαταστάτης
 
Δημοσιευσεις: 1281
Εγγραφή: Δευτ 09 Μάιος, 2011 15:53
Τοποθεσία: Φωκαίας 4 - Πειραιάς - 2104100025

Re: Συμπτώματα από Φτωχά και Πλούσια μίγματα...

Δημοσίευσηαπό DaKancho » Κυρ 07 Αύγ, 2011 22:39

Δεν είναι όλα τα αυτοκίνητα το ίδιο ευαίσθητα για το πότε και αν θα καταγράψουν κωδικό λάθους στο μίγμα και θα ανάψει κάποιο λαμπάκι.

Ως έχουν τα πράγματα, τα περισσότερα αυτοκίνητα παραδίδονται από τους εγκαταστάτες με την αυτόματη ρύθμιση του εκάστοτε κιτ υγραερίου, και ότι ήθελε προκύψει (αν έχεις πρόβλημα ξαναέλα κτλ). Μάλιστα, αυτό προτείνεται και επίσημα από τους κατασκευαστές ορισμένων κιτ ("αν λειτουργεί καλά με την αυτόματη ρύθμιση, παραδώστε το αυτοκίνητο στον πελάτη") μιας και ξέρουν, λόγω πολυετούς εμπειρίας, τι επιπέδου μαστόρια τοποθετούν αυτά τα κιτ, και κατά πόσο είναι ικανά τα μαστόρια να ρυθμίσουν (σωστά) το οτιδήποτε.

Αν τώρα θέλουμε (από περιέργεια, ή για λόγους επιστημονικού ενδιαφέροντος) να δούμε τι ακριβώς συμβαίνει, δεν υπάρχει εύκολος τρόπος, εκτός από το να προμηθευτούμε το λογισμικό ρύθμισης (μαζί με τα παρελκόμενά του) και να δούμε τα δεδομένα λειτουργίας του συστήματος σε πραγματικό χρόνο.

Οπωσδήποτε υπάρχει το ενδεχόμενο να μην ενθουσιαστούμε με τη "ρύθμιση" που μας έκανε ο εγκαταστάτης...


Εικόνα



Όμως, για να επέμβουμε και να κάνουμε τη ρύθμιση καλύτερη, χρειάζεται εκτός από τον εξοπλισμό, να υπάρχει ικανό θεωρητικό υπόβαθρο σε θετικές επιστήμες, καθώς και αρκετός χρόνος. Σίγουρα δεν θέλουμε να αρχίσουμε να πατάμε διάφορες επιλογές στην τύχη για να δούμε τι θα γίνει και πότε θα κάνουμε τη μεγάλη ζημιά.


Τώρα, σχετικά με τα μίγματα, στη λειτουργία Closed Loop (Κλειστού Βρόχου) υπάρχει εγγενής δυνατότητα διόρθωσης από -25% έως +25% περίπου και προφανώς είναι καλύτερα να είμαστε στο κέντρο, ώστε όλο το περιθώριο διόρθωσης να είναι διαθέσιμο.


Εικόνα



Στη λειτουργία Open Loop (Ανοιχτού Βρόχου) όμως, ο εμπλουτισμός του μίγματος που προκύπτει από τη στρατηγική της βενζίνης, συνήθως είναι υπερβολικός στο υγραέριο και γι αυτό χρειάζεται ποσοτικοποιημένη ενεργοποίηση της διόρθωσης προς το φτωχότερο που προσφέρουν σχεδόν όλα τα κιτ, με διαφορετικά επίπεδα αναλυτικότητας, είτε κατά ποσοστό σε όλη την κλίμακα, είτε με κατασκευή ειδικής καμπύλης ορίων εμπλουτισμού στα πιο παραμετροποιήσιμα κιτ.


Εικόνα



Φυσικά, τίποτε από όλα αυτά δεν περιλαμβάνεται στην "αυτόματη" ρύθμιση...
Τελευταία επεξεργασία από DaKancho και Δευτ 08 Αύγ, 2011 20:46, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Υπέρμαχος της άμεσης ποινικοποίησης της βλακείας. Συμπεριλαμβάνονται και οι επιδειξίες.
Άβαταρ μέλους
DaKancho
 
Δημοσιευσεις: 283
Εγγραφή: Κυρ 08 Μάιος, 2011 23:43

Re: Συμπτώματα από Φτωχά και Πλούσια μίγματα...

Δημοσίευσηαπό dti » Δευτ 08 Αύγ, 2011 19:52

Τα links για τις εικόνες που έχεις βάλει δεν λειτουργούν με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να τις δούμε...
S-MAX 2.5T Titanium (2007.75) LPG Powered by Vialle LPi
dti
 
Δημοσιευσεις: 1012
Εγγραφή: Παρ 03 Δεκ, 2010 18:29

Re: Συμπτώματα από Φτωχά και Πλούσια μίγματα...

Δημοσίευσηαπό DaKancho » Δευτ 08 Αύγ, 2011 20:11

Το παρακολουθώ, μετά το μεσημέρι έπεσε ένας κόμβος που χρησιμοποιώ εδώ και χρόνια, θα κοιτάξω να τα ανεβάσω κάπου αλλού, τα πιο πρόσφατα τουλάχιστον...
Υπέρμαχος της άμεσης ποινικοποίησης της βλακείας. Συμπεριλαμβάνονται και οι επιδειξίες.
Άβαταρ μέλους
DaKancho
 
Δημοσιευσεις: 283
Εγγραφή: Κυρ 08 Μάιος, 2011 23:43

Re: Συμπτώματα από Φτωχά και Πλούσια μίγματα...

Δημοσίευσηαπό niksta » Παρ 12 Αύγ, 2011 17:59

DaKancho έγραψε:1.Ως έχουν τα πράγματα, τα περισσότερα αυτοκίνητα παραδίδονται από τους εγκαταστάτες με την αυτόματη ρύθμιση του εκάστοτε κιτ υγραερίου, και ότι ήθελε προκύψει (αν έχεις πρόβλημα ξαναέλα κτλ). Μάλιστα, αυτό προτείνεται και επίσημα από τους κατασκευαστές ορισμένων κιτ ("αν λειτουργεί καλά με την αυτόματη ρύθμιση, παραδώστε το αυτοκίνητο στον πελάτη") μιας και ξέρουν, λόγω πολυετούς εμπειρίας, τι επιπέδου μαστόρια τοποθετούν αυτά τα κιτ, και κατά πόσο είναι ικανά τα μαστόρια να ρυθμίσουν (σωστά) το οτιδήποτε.

2.Αν τώρα θέλουμε (από περιέργεια, ή για λόγους επιστημονικού ενδιαφέροντος) να δούμε τι ακριβώς συμβαίνει, δεν υπάρχει εύκολος τρόπος, εκτός από το να προμηθευτούμε το λογισμικό ρύθμισης (μαζί με τα παρελκόμενά του) και να δούμε τα δεδομένα λειτουργίας του συστήματος σε πραγματικό χρόνο.

Οπωσδήποτε υπάρχει το ενδεχόμενο να μην ενθουσιαστούμε με τη "ρύθμιση" που μας έκανε ο εγκαταστάτης...

Όμως, για να επέμβουμε και να κάνουμε τη ρύθμιση καλύτερη, χρειάζεται εκτός από τον εξοπλισμό, να υπάρχει ικανό θεωρητικό υπόβαθρο σε θετικές επιστήμες, καθώς και αρκετός χρόνος. Σίγουρα δεν θέλουμε να αρχίσουμε να πατάμε διάφορες επιλογές στην τύχη για να δούμε τι θα γίνει και πότε θα κάνουμε τη μεγάλη ζημιά.


1. Αυτό ακριβώς έκανε ο δικός μου εγκαταστάτης

2. Για λόγους επιστημονικούς και όχι μόνο βρήκα άκρη και αγόρασα συμβατό καλώδιο από ebay στα 5ευρω περίπου.
Το λογισμικό το δίνει ελεύθερο η εταιρία.
Όσο για το θεωρητικό υπόβαθρο μπορεί να το έχω (φυσικός - ηλεκτρονικός με χόμπι τα αυτοκίνητα, τα κυκλώματα και τον προγραμματισμό)αλλά σίγουρα προχωράω με πολύ προσεχτικά βήματα.
Σίγουρα θέλω να βρω κανένα δίωρο με κάποιον φίλο για να το ρυθμίσω στο δρόμο με τη βοήθεια του χάρτη του λογισμικού του υγραερίου που δίνει κάθε στιγμή ποιον συντελεστή χρησιμοποεί και πως αλλάζουν οι χρόνοι των μπεκ. Θέλει όντως αρκετό χρόνο η χειρωνακτική ρύθμιση.

Καλού κακού βέβαια έχω κρατήσει και τις ρυθμίσεις από τον εγκαταστάτη. ;)

Αυτό που θέλω περισσότερο να φτιάξω (αν καταφέρω) είναι το βύθισμα μέχρι τις 450-500στροφές που μου κάνει όταν βγάζω νεκρά την ώρα που κινούμαι ας πούμε σε κατηφόρα με αφημένο το γκάζι από 2000 στροφές και πάνω.
(Σημ.: πριν το πάω για ρύθμιση όταν το πρωτοέβαλα, 1 στις 2 φορές μου έσβηνε όταν έβγαζα ταχύτητα και αναγκαζόμουν για να το προλάβω να μην σβήσει είτε να κατεβαίνω πολύ στις στροφές -περίπου 1000- με ταχύτητα στο κιβώτιο και μετά να βγάζω νεκρά, είτε να τσιμπάω λίγο το γκάζι πρίν πέσει κάτω από τις 1000 στροφές) Μάλλον δεν προλαβαίνει να δώσει την κατάλληλη στιγμή την απαραίτητη ποσότητα υγραερίου καθώς σε αυτή τη φάση τα μπεκ της βενζίνης (άρα και του υγραερίου) κλείνουν (cut off) και ξαναδίνουν καύσιμο όταν φτάνει ο κινητήρας κοντά στις 1000 στροφές. (Αν κάνω λάθος διορθώστε με)
Ίσως βέβαια να μην λύνεται μόνο με πείραγμα των συντελεστών και να φταίει και το ότι τα σωληνάκια από τα μπεκ στην εισαγωγή είναι 20 και 25εκ.
niksta
 
Δημοσιευσεις: 45
Εγγραφή: Πέμ 23 Ιουν, 2011 01:54

Re: Συμπτώματα από Φτωχά και Πλούσια μίγματα...

Δημοσίευσηαπό Giannis » Παρ 19 Αύγ, 2011 09:15

niksta έγραψε:Αυτό που θέλω περισσότερο να φτιάξω (αν καταφέρω) είναι το βύθισμα μέχρι τις 450-500στροφές που μου κάνει όταν βγάζω νεκρά την ώρα που κινούμαι ας πούμε σε κατηφόρα με αφημένο το γκάζι από 2000 στροφές και πάνω.
...


Στο Panda, όταν βάζω νεκρά, τις περισσότερες φορές, ανεβαίνουν στιγμιαία οι στροφές μέχρι τις 1200 και αμέσως πάνε στις 850.
Μέχρι να διαβάσω το topic, θεωρούσα ότι κάτι δεν πάει καλά.
Αλλά μάλλον έτσι πρέπει να είναι. #:-s
Fiat Panda100HP powered by EUROPEGAS 4ης Γενιάς Αερίου Ψεκασμού άνευ λαδιέρας..
Άβαταρ μέλους
Giannis
 
Δημοσιευσεις: 290
Εγγραφή: Σάβ 04 Δεκ, 2010 13:34
Τοποθεσία: Athens

Re: Συμπτώματα από Φτωχά και Πλούσια μίγματα...

Δημοσίευσηαπό jery » Κυρ 21 Αύγ, 2011 12:22

πιο λογισμικό βρήκες δωρεαν? και τι καλώδιο χρειάζεται? ένα οποιοδίποτε που να κάνει απο ebay?
jery
 
Δημοσιευσεις: 25
Εγγραφή: Τετ 10 Αύγ, 2011 11:34

Re: Συμπτώματα από Φτωχά και Πλούσια μίγματα...

Δημοσίευσηαπό LPGas » Πέμ 01 Σεπ, 2011 18:47

Η ρύθμιση του ρελαντί, σταθεροποίηση μετά το cut off ή το άγριο δούλεμα είναι από τα πιο δύσκολα προβλήματα του υγραερίου, γιατί εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως ευαισθησία των μπεκ, μήκος σωληνώσεων, γωνία ακροφυσίων, ταχύτητα ECU. Επίσης εξαρτάται και από τον τρόπο που ρυθμίζει το ρελαντί ο κινητήρας (πεταλούδα, βηματικό μοτέρ κλπ). Σε μερικά αυτοκίνητα είναι σχεδόν μονόδρομος η επιστροφή σε βενζίνη κατά τη διαδικασία επιστροφής στο ρελαντί.
LPGas - BRC Gas Service
210-4100025
lpgas.gr
υγραεριοκινηση
Άβαταρ μέλους
LPGas
Εγκαταστάτης
 
Δημοσιευσεις: 1281
Εγγραφή: Δευτ 09 Μάιος, 2011 15:53
Τοποθεσία: Φωκαίας 4 - Πειραιάς - 2104100025

Re: Συμπτώματα από Φτωχά και Πλούσια μίγματα...

Δημοσίευσηαπό jery » Παρ 09 Σεπ, 2011 14:02

τη καμπύλη του μίγματος σε rav4 πως μπορώ να τη δώ?
μόνο με λογισμικό της icom? ή γίνεται και με ένα διαγνωστικό του εμπορίου?
οι παραπάνω φωτογραφίες είναι απο κάποιο generic πρόγραμμα? ή κάθε εταιρεία έχει το δικό της ?
jery
 
Δημοσιευσεις: 25
Εγγραφή: Τετ 10 Αύγ, 2011 11:34

Επόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 25 επισκέπτες