Κατά την πλήρη εξαερίωση των σταγονιδίων αυτά απορροφούν θερμότητα από το περιβάλλον τους, άρα με τον υγρό ψεκασμό υγραερίου (ή με τη χρήση βενζίνης) μέρος της θερμότητας που υπάρχει στο σημείο ψεκασμού θα απορροφηθεί από τα σταγονίδια που ψεκάζονται.
Σχετικά με το θέμα αν μέσα στον κύλινδρο καίγονται σταγονίδια ή ατμοί (αέριο) βενζίνης, με τυπική θερμοκρασία πάνω από 500 βαθμούς κελσίου νομίζω οτι δεν χρειάζεται μεγάλη ανάλυση, δεν θα ανακαλύψουμε τη χημεία σήμερα.
Όταν όμως ο κύλινδρος είναι κρύος (όταν πάμε να βάλουμε μπρος το αμάξι), τότε τα σταγονίδια παραμένουν σταγονίδια και δεν καίγονται ούτε εύκολα, ούτε αποδοτικά, γι αυτό και υπάρχουν τόσα συστήματα υποβοήθησης αυτής της καύσης όταν πρέπει να κάψουμε υγρό εκεί μέσα (τσοκ στο καρμπυρατέρ, διαφορετικοί χάρτες ανάφλεξης και ψεκασμού κτλ).
Τέλος, ο ψεκασμός είναι πολύ πιο αποδοτικός στο να δημιουργεί πολύ μικρά σταγονίδια σε σχέση με το καρμπυρτατέρ, άρα αν καταλαβαίνουμε τι κάνει το καρμπυρατέρ, τότε μπορούμε επίσης να καταλάβουμε τι κάνει ο ψεκασμός πιο εύκολα.