Σήμερα παρέλαβα τη νέα άδεια κυκλοφορίας που αναγράφει ως καύσιμο και το υγραέριο.
Άλλος ένας μύθος (εγκατάσταση στο εξωτερικό συνεπάγεται πρόβλημα στο ΚΤΕΟ και μη έκδοση νέας άδειας κυκλοφορίας), ΚΑΤΑΡΡΙΦΘΗΚΕ πανηγυρικά!!!
Κι ένα "κλειστό" επάγγελμα (του εγκαταστάτη συστήματος υγραερίου), "άνοιξε" στην πράξη, με τις σωστές διαδικασίες και με τα κατάλληλα έγγραφα.
Σωστές διαδικασίες:
- Επιλέγουμε σύστημα που έχει πιστοποιηθεί στην Ελλάδα και χώρα εγκατάστασης αν όχι την Ελλάδα, κάποια άλλη της Ε.Ε.
Εδώ είναι η λίστα του Υπουργείου με τις πιστοποιήσεις των εξαρτημάτων του συστήματος. Κρατάμε τους αριθμούς έγκρισης των επιμέρους εξαρτημάτων για κάθε ενδεχόμενο.
- Όπου υπάρχει έγγραφο σε ξένη γλώσσα, μια επίσκεψη στο Μεταφραστικό Τμήμα του Υπουργείου Εξωτερικών (Αρίωνος 10 Μοναστηράκι),
επιβάλλεται!
- Έλεγχος σε ιδιωτικό ΚΤΕΟ (=μικρότερο κόστος) που έχει ξανακάνει σχετικό έλεγχο αυτοκινήτου με το ίδιο σύστημα (στην περίπτωσή μου, πήγα στην Autovision στο Μενίδι). Τώρα μάλιστα θα ξέρουν και τη διαδικασία όταν η εγκατάσταση έχει γίνει στο εξωτερικό, γιατί με εμένα ψάχνονταν, αλλά τελικά με εξυπηρέτησαν.
- Τα χαρτιά του εγκαταστάτη πρέπει να έχουν ημερομηνία μέχρι μια εβδομάδα πριν τον έλεγχο ΚΤΕΟ.
- Για
όλα τα μέρη του συστήματος πρέπει να αναγράφεται στο έντυπο που είναι σαν υπεύθυνη δήλωση του εγκαταστάτη η σχετική πιστοποίηση κι επιπλέον για τη δεξαμενή η χωρητικότητά της, ο αριθμός σειράς, η ημερομηνία κατασκευής/λήξης χρήσης κι αν έχει την αντλία μέσα της (συστήματα 5ης γενιάς). Σε περίπτωση που δεν είναι εύκολο να ελεγχθούν τα στοιχεία αυτά πάνω στην πινακίδα της δεξαμενής, καλό είναι να έχουν αποτυπωθεί με μολύβι πάνω σε λευκή σελίδα,
πριν γίνει η εγκατάσταση.
Τα κατάλληλα έγγραφα:
- Υπεύθυνη δήλωση του εγκαταστάτη. Το κείμενο μπορεί να είναι αυτό που αναφέρεται στο σχετικό
ΦΕΚ, ή κάποιο παρόμοιο (που ισχύει στη χώρα που έγινε η εγκατάσταση). Μη ξεχάσετε τους αριθμούς πιστοποίησης κάθε εξαρτήματος.
- Δήλωση Συμμόρφωσης: Ίσως το πιο σημαντικό χαρτί! Το κείμενο είναι λίγο πολύ τυποποιημένο (αλλά δεν περιλαμβάνεται στο ΦΕΚ). Ευτυχώς, εμένα μου έστειλε ένα τέτοιο υπόδειγμα κάποιος γνωστός, ζήτησα το αντίστοιχο από τη Vialle στην Ολλανδία, η οποία με παρέπεμψε στον εδώ αντιπρόσωπο, ο οποίος μου το χορήγησε (καταβάλλοντάς του το σχετικό κόστος εξόδων). Το χαρτί αυτό περιλαμβάνει μία δήλωση του εργοστασίου κατασκευής με επίσημη θεώρηση Apostile, την επίσημη μετάφρασή της από δικηγόρο και επικύρωση από ΚΕΠ οτι το όλο σετ είναι γνήσιο αντίγραφο πρωτοτύπου. Στη δήλωση αυτή επισυνάπτεται το ηλεκτρολογικό διάγραμμα του συστήματος, πάνω στο οποίο φαίνονται όλες οι συνδέσεις των επιμέρους εξαρτημάτων.
- Αντίγραφο της άδειας εξασκήσεως επαγγέλματος του εγκαταστάτη με τη σχετική πιστοποίηση από τη χώρα του. Εγώ είχα φωτοτυπία αθεώρητη και μη μεταφρασμένη (έπρεπε να έχω θεώρηση Apostile για να αναλάβει τη μετάφραση το Υπουργείο). Αυτό όμως δεν δημιούργησε κανένα πρόβλημα στη διαδικασία.
Δεν χρειάστηκαν, αλλά είχα πρόχειρα επίσης:
- Δήλωση του εγκαταστάτη οτι μετά την εγκατάσταση οι εκπομπές ρύπων με υγραέριο είναι χαμηλότερες από εκείνες με βενζίνη
- Τα αποτελέσματα των σχετικών μετρήσεων με βενζίνη και με LPG.
Μετά τον επιτυχή έλεγχο του ΚΤΕΟ, αφού πέρασαν οι γιορτές, επιβεβαίωσα τηλεφωνικά οτι έχει παραληφθεί ο φάκελος από το Τμήμα Μεταφορών της Περιφέρειας που υπάγομαι και πήγα στους υπεύθυνους που μου υποδείχθηκαν. Αφού βρέθηκε ο φάκελος με όλα τα δικαιολογητικά, έπρεπε να ελεγχθεί από τον εκεί Προϊστάμενο. Πιθανόν να είχε ρίξει ήδη κάποια ματιά, γιατί φάνηκε να γνωρίζει την υπόθεση όταν του είπα τα σχετικά. Ωστόσο, στην αρχή έφερε κάποια αντίρρηση του στυλ:
"Από πού προκύπτει οτι το σύστημα είναι νόμιμο"
Όταν του έδειξα τη Δήλωση Συμμόρφωσης, στην κυριολεξία φάνηκε να μην πιστεύει στα μάτια του και με ρώτησε 3 φορές "Πού το βρήκες αυτό χαρτί;"
Η απάντηση "Το πήρα από τον εδώ αντιπρόσωπο" του φαινόταν απίστευτη και συνέχισε να το εξετάζει για κάποια λεπτά.
Μετά έβαλε την υπογραφή του, μου παρέδωσε το φάκελο και μ' έστειλε για την παραλαβή της άδειας...
Τέλος καλό, όλα ΟΚ!