Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!

Αλλαγή με μπουζι για LPG

Αέριος ή υγρός ψεκασμός; Ποιο σύστημα να επιλέξω για μεγάλου κυβισμού κινητήρες; Τα Turbo δουλεύουν με υγραέριο; Σύστημα λίπανσης βαλβίδων

Re: Αλλαγή με μπουζι για LPG

Δημοσίευσηαπό labros » Σάβ 01 Δεκ, 2012 12:49

Έχω να ρωτήσω κάτι. Στα NGK LPG1 που φοράει το δικό μου αυτοκίνητο πόσο είναι το διάκενο και ο βαθμός ψυχρότητας; Πάνω στο κουτί δε γράφει τίποτα.
chevrolet cruze 1.6 του 2010
BRC seq 32 με obd
4000 LPG
135000 σύνολο
labros
 
Δημοσιευσεις: 827
Εγγραφή: Δευτ 19 Μαρ, 2012 13:15

Re: Αλλαγή με μπουζι για LPG

Δημοσίευσηαπό ecep » Δευτ 03 Δεκ, 2012 17:53

qgas έγραψε:Στην υπογραφή σου με τις διαστασεις θα έπρεπε σε δεξαμενη 680 χ 250 να έχεις 57 λίτρα καθαρά σε εσωτερική δεξαμενη ( σε 680 χ 240 ) ή 72 σε εξωτερική δεξαμενη

Στη δεξαμενη ειναι περίεργο είσαι σίγουρος για τη διάσταση ; Μήπως 650 χ 250 ; Πχ η Πολωνική IRENE στην 680χ220 έχει 69 λίτρα στην 680 χ 240 79 λίτρα χωρητικότητα.

Η δεξαμενή μου είναι η Stako LPG toroidal tank T12, Part number: T68006612, Diameter D [mm]: 680, Height H [mm]: 250, Capacity V [l]: 66, Usable capacity V80% [l]: 52.8, Mass [kg]: 36.5, Dimater Dp [mm]: 636, Type Approval: E20-67R-010629

Επίσης σε συζήτηση με τον εγκαταστάτη μου, μου είπε να παραμείνω με τα εργοστασιακά μπουζί ιριδίου/πλατίνας με διάκενο 1.1
Outlander 4G63, BRC plug&drive euro 5, genius max, 680x250->net 52.8L, άνευ.
ecep
 
Δημοσιευσεις: 37
Εγγραφή: Δευτ 22 Οκτ, 2012 11:51

Re: Αλλαγή με μπουζι για LPG

Δημοσίευσηαπό panda » Παρ 28 Δεκ, 2012 20:26

τα μπουζι ειναι της μανας του μετα απο 30.000χλμ με υγραεριο
πως σας φαινονται???
http://imageshack.us/f/339/dsc01118pw.jpg/
http://imageshack.us/f/213/dsc01119qp.jpg/
fiat panda 1.2 310.000xlm
panda
 
Δημοσιευσεις: 21
Εγγραφή: Σάβ 31 Δεκ, 2011 22:29
Τοποθεσία: Ιωαννινα

Re: Αλλαγή με μπουζι για LPG

Δημοσίευσηαπό Cavaliere » Παρ 28 Δεκ, 2012 22:19

Μια χαρά τα βρίσκω.Και τα δικά μου σε αυτή την κατάσταση μετά από αυτά τα χιλιόμετρα
Opel Astra G Gas Italy
Cavaliere
 
Δημοσιευσεις: 42
Εγγραφή: Παρ 23 Μαρ, 2012 14:16

Re: Αλλαγή με μπουζι για LPG

Δημοσίευσηαπό lancialybra » Κυρ 24 Φεβ, 2013 15:02

Έχουμε συζητήσει, επαρκώς για το θέμα του μπουζί για χρήση υγραερίου και έχουν αναφερθεί αρκετές απόψεις.

Θα αναφέρω μερικά δείγματα, του πως βλέπουν οι εταιρίες NGK, Bosch, Brisk το σχετικό θέμα και πως καταγράφουν την άποψή τους.

Τι μας λέει η Bosch (ως γνωστό κυκλοφορεί τα μπουζί σειράς Platinum).

Διαβάζοντας το παρακάτω pdf αρχείο τους, παρατηρούμε ότι:
http://www.bosch.com.au/content/languag ... ochure.pdf

Θερμοκρασία θαλάμου = όταν η βενζίνη ψεκάζεται στο θάλαμο καύσης, υπάρχει μία ψύξη λόγω εξάτμισης. Αυτό ψύχει τα μπουζί αλλά και άλλα μέρη ("charge cooling"). Αντιθέτως όταν μπαίνει στο θάλαμο το υγραέριο σε αέρια μορφή, καίγεται με ξηρή καύση, οπότε και δεν δημιουργείται ψύξη λόγω εξάτμισης. Αυτό σημαίνει ότι ο θάλαμος καύσης και το ηλεκτρόδιο του μπουζί θα βρίσκονται σε υψηλότερες θερμοκρασίες.

Υψηλότερη ηλεκτρική απαίτηση = Στον ίδιο κινητήρα, με διάκενο μπουζί 1.0mm, εάν βάλουμε διαδοχικά καύσιμο βενζίνη και υγραέριο θα παρατηρήσουμε ότι για να δημιουργηθεί σπινθηρισμός στο διάκενο του ηλεκτροδίου απαιτείται 14,4KV στη βενζίνη και 16KV στο υγραέριο (βλέπε γράφημα).
bosch.jpg
bosch.jpg (21.2 KiB) 12632 προβολές


Βαθμός ψυχρότητας = στα μπουζί υγραερίου χρησιμοποιείται ένας βαθμός ψυχρότητας πιο χαμηλά από τα αντίστοιχα μπουζί για κάυση βενζίνης.

Για τους παραπάνω λόγους, η φθορά στα μπουζί λόγω υγραερίου είναι μεγαλύτερη συνεπώς και ο χρόνος ζωής τους μικρότερος.


Τι μας λέει η NGK (ως γνωστό κυκλοφορεί τα μπουζί σειράς Laserline)

Στη σελίδα http://www.ngk.com.au/spark-plugs/techn ... patibility
μας αναφέρει περιληπτικά τα παρακάτω:

Για να κατανοήσουμε το τι απαιτείται για την καύση του υγραερίου, θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας δύο παράγοντες:
- το υγραέριο καίγεται θερμότερα
- το υγραέριο αυξάνει την ηλεκτρική απαίτηση για σπινθηρισμό

Για να διορθωθούν τα παραπάνω, προτείνονται δύο γενικοί κανόνες:
- χρήση μπουζί κατά ένα βαθμό ψυχρότερα για αντιστάθμιση της αυξημένης θερμοκρασίας
- μείωση του διάκενου του ηλεκτροδίου κατά 0,1mm.(αν και αυτό δεν είναι σταθερό, διότι εξαρτάται από τη φθορά του κινητήρα, τη συμπίεσή του, την κατάσταση του συστήματος ψεκσμού κ.α)
Οπωσδήποτε χρειάζεται να δοκιμαστούν διάφορα στάδια μείωσης, ωσότου επιτευχθεί το ιδανικό.

Επίσης η NGK στο http://ngkntk.co.uk/wp-content/uploads/ ... _LOGOS.pdf, δίνει έναν πίκακα που αντιστοιχεί την τάση ανάφλεξης (σε εύρος στροφών κινητήρα) και την απαίτηση σε KV που υπάρχει ανάμεσα σε καύσιμο βενζίνης και καύσιμο υγραέριο.
ngk.jpg
ngk.jpg (42.29 KiB) 12632 προβολές


Φαίνεται και εδώ ότι το υγραέριο, από τις χαμηλές στροφές μέχρι και τις μεσαίες απαιτεί αρκετά μεγαλύτερη απαίτηση ηλεκτρικού σπινθήρα, η οποία φαίνεται ότι μειώνεται εάν μειωθεί το διάκενο ακίδας (αυτό που είχαμε προτείνει εξ' αρχής). Δεν αναφέρει φυσικά πόσο χαμηλά σε σχέση με το συγκεκριμένο διάγραμμα βρίσκεται το δικό της μπουζί σειράς laserline.

Τι μας λέει η Brisk (ως γνωστό κυκλοφορεί τα μπουζί σειράς Laserline)

Ο παρακάτω πίνακας, προέρχεται από την ίδια τη Brisk όπου δείχνει την απαίτηση σε KV στα μπουζί της μέσα στο πέρασμα του χρόνου.
Εικόνα
Εικόνα

Εάν παρατηρήσουμε προσεκτικά τα σχήματα θα δούμε ότι όλα τα μπουζί της Brisk (θα συμπληρώσω και κάθε άλλου κατασκευαστή) με την πάροδο του χρόνου λειτουργίας, αυξάνουν την απαίτησή τους σε ηλεκτρική τάση για να δώσουν τον απαιτούμενο σπινθηρισμό.
Εδώ φαίνεται ότι η σειρά Silver, ξεκινά με μια αρκετά χαμηλή τιμή, την οποία και διατηρεί σε πολύ καλό βαθμό στα πρώτα 15.000Km.
Η Brisk αναφέρει διαστήματα αλλαγής κάθε 30.000Km για το συγκεκριμένο μπουζί.


Τι μπορούμε να συμπεράνουμε, από τις παραπάνω πληροφορίες.

Με εξαίρεση τα λεγόμενα περί ξηρής καύσης - και όλοι γνωρίζουμε ότι ως όρος στη χημεία δεν έχει βάση - βλέπουμε ότι ο χρονισμός ανάφλεξης (αβάνς) σε έναν κινητήρα με μπουζί 1mm έχει διαφορά 15°
Εδώ τα λεγόμενα της Bosch έρχονται σε συμφωνία με το γνωστό ότι σε χαμηλές στροφές και φορτία το υγραέριο θέλει μεγαλύτερο αβάνς για να λειτουργήσει σωστότερα.

Είναι γνωστό ότι η αύξηση απαίτησης σπινθηρισμού, απαιτεί μεγαλύτερη τάση από το πολλαπλασιαστή με αποτέλεσμα να τον επιβαρύνει. Δεν είναι τυχαίο ότι σε μερικές των περιπτώσεων, έχει αναφερθεί καταστροφή του πολλαπλασιαστή μετά από μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα με υγραέριο.

Σαφώς η γήρανση του ίδιου του πολλαπλασιαστή σε συνδιασμό με την μεγαλύτερη ηλεκτρική απαίτηση του μπουζί, επιταχύνει το τέλος του πολλαπλασιαστή.
Ακόμη και τα μπουζί ιριδίου και πλατίνας τα οποία συχνά αναγράφονται ως κατάλληλα για διαστήματα 90-100Km (X100) για χρήση υγραερίου, θέλουν αλλαγή μετά τα 45.000Km (προσωπική άποψη).

Εάν δεν χρησιμοποιηθούν τα ειδικά μπουζί του υγραερίου, θα πρέπει να τροποποιηθεί το διάκενο του ηλεκτροδίου κατά ελάχιστο 10% και μέγιστο το ≈20% με σχετικές εκτιμήσεις.
Μη ξεχνάμε ότι παλαιότερα όπου ειδικά μπουζί δεν υπήρχαν, εφάρμοζαν μείωση διάκενου και σε μερικές περιπτώσεις και ένα βαθμό ψυχρότερα μπουζί.
Lancia Lybra 1.8LX '00 - BRC "Plug & Drive"
http://lancialybra.mlemo.gr
lancialybra
 
Δημοσιευσεις: 102
Εγγραφή: Τρί 03 Ιούλ, 2012 13:45

Re: Αλλαγή με μπουζι για LPG

Δημοσίευσηαπό taxtsom » Κυρ 24 Φεβ, 2013 19:52

:thumbup: ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΤΟ POST ΣΟΥ! Μπραβο!!!!!!!!!!!!! :)
ΒΜW 316 ti Compact LPG by Alfa Gas
taxtsom
 
Δημοσιευσεις: 260
Εγγραφή: Πέμ 12 Ιαν, 2012 18:29

Re: Αλλαγή με μπουζι για LPG

Δημοσίευσηαπό lyggas » Κυρ 24 Φεβ, 2013 20:34

taxtsom έγραψε::thumbup: ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΤΟ POST ΣΟΥ! Μπραβο!!!!!!!!!!!!! :)


+1000 :clap: :clap: :clap:
SUZUKI GV 1.6 (60.000 χλμ. με ICOM JTG)
lyggas
 
Δημοσιευσεις: 68
Εγγραφή: Κυρ 26 Φεβ, 2012 20:58

Re: Αλλαγή με μπουζι για LPG

Δημοσίευσηαπό crazysok » Κυρ 24 Φεβ, 2013 21:19

Πιαδες εγω δεν εχω αλλαξει μπουζι και εχω μαμα απο τα 80.000χλμ και εχω κανει 45.000 χλμ!!!
Πριν απο λιγο εκανα σερβις και ο μηχανικος μου ειπε οτι ειναι ακομα καλα!οποτε +15.000χλμ
Θεωρητε καλο να τα αλλαξω και να βαλω μπουζι υγραεριου η να αφησω τα μαμα μπουζι.Μαρκα δεν μου ειπε απλα το κοστος
για τετραδα μπουζι υγραεριου 100 ευρω
Αυτοκινιτο mercedes a150 με συστημα lovato

τι προτεινετε??
crazysok
 
Δημοσιευσεις: 45
Εγγραφή: Πέμ 21 Φεβ, 2013 14:27

Re: Αλλαγή με μπουζι για LPG

Δημοσίευσηαπό Qgas » Κυρ 24 Φεβ, 2013 21:50

Σε αυτό το αμάξι ειναι δύσκολη η αλλαγη τους δεν είνσι καθόλου προσβάσιμα , χαμηλά μπροστά , αν συνδυάστουν με άλλες εργασίες είνσι πολλά τα 100. € , το κόστος τους συνηθως ειναι 60 € για Bosch ιριδίου πλατίνας LPG
QGAS LPG CENTER ATHENS
http://www.qgas.gr
210 9420594
Αμφιθεας και Ορφέως 45 Παλαιό Φάληρο
Άβαταρ μέλους
Qgas
Εγκαταστάτης
 
Δημοσιευσεις: 2696
Εγγραφή: Σάβ 19 Νοέμ, 2011 13:14
Τοποθεσία: Αμφιθέας & Ορφέως Παλ.Φάληρο 210 9420594

Re: Αλλαγή με μπουζι για LPG

Δημοσίευσηαπό crazysok » Κυρ 24 Φεβ, 2013 22:04

Qgas έγραψε:Σε αυτό το αμάξι ειναι δύσκολη η αλλαγη τους δεν είνσι καθόλου προσβάσιμα , χαμηλά μπροστά , αν συνδυάστουν με άλλες εργασίες είνσι πολλά τα 100. € , το κόστος τους συνηθως ειναι 60 € για Bosch ιριδίου πλατίνας LPG


Eμενα τοσο μου ειπανε μονο για τα μπουζι σε 2 ατομα που ρωτισα!
Λογια να βαλω μαμα και οχι για υγραεριο ετσι??
Ευχαριστω!
crazysok
 
Δημοσιευσεις: 45
Εγγραφή: Πέμ 21 Φεβ, 2013 14:27

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 25 επισκέπτες