Έχω σύστημα με εγκέφαλο υγραερίου του οίκου ΑΕΒ και με μπέκ Keihin. Είναι με ΟΒD. Παρατήρησα όμως κάτι περίεργο που με εβαλε σε σκεψεις αν τελικα αξίζει το OBD σε συστημα υγραεριου. Έχω συνδεσει με bluetooth το tablet με τον εγκέφαλο της βενζινης μέσω του γνωστου αντάπτορα. Εχω εγκαταστησει το προγραμμα Car Gauge Pro και βλέπω τα Short Trims,Long Trims και το φορτιο του κινητηρα. Παρατηρησα λοιπον οτι σε λειτουργία βενζίνης όταν επιταχύνω,
το Short trim δείχνει:
1)πλουσιο μειγμα μείγμα(αρνητικό Short term) και
2)σταδιακα καθώς ανεβαίνει η ταχυτητα του οχήματος και μειώνεται το φορτίο(πάντα με σταθερο πενταλ γκαζ)μηδενίζει(το Short term),
3)μετα γυριζει σε φτωχο(θετικό Short term) και
4)μετα αργα αργα μηδενίζει και μενει σταθερο μηδεν μεχρι να αλλάξει καποιο δεδομενο(ανηφορα,κατηφορα,αλλαγη στο πάτημα του πεντάλ) οπου και πάλι αργα αργα μηδενίζει.
Στο υγραέριο τωρα πάλι σε επιτάχυνση με σταθερο πενταλ γκαζιου, κανει ακριβώς οπως και στη βενζίνη τα βήματα 1 εως 3 , με τη διαφορά οτι το 4ο βήμα δεν γίνεται ποτέ. Παραμενει δηλαδη φτωχό το μείγμα(θετικο Short term).
Άρα μήπως το ΟΒD το χρησιμοποιεί ο εγκεφαλος του υγραεριου ωστε να λειτουργεί(ο εγκεφαλος του υγραεριου) ως λ emulator μονο και μονο για να μην αναβει λαμπάκι κινητηρα στο αμαξι(μου το είχε πει αυτο ενας εγκαταστατης οταν εκανα ερευνα αγοράς αλλα δεν τον πιστεψα. Υπέθεσα οτι το έλεγε επειδη δεν είχε συστημα με OBD αν και ήταν απο τους παλιότερους στο χώρο)???
Μήπως η υποτειθέμενη διορθωση που κάνουν οι εγκέφαλοι με OBD είναι μούφα,μονο και μονο για να πουλάνε λιγο ακριβότερα? Μήπως είναι παραμύθια όλα αυτα που μας λένε για διορθωσεις μιγμάτων? Απ'οτι ειδα στο προγραμμα του εγκεφαλου του υγραεριου, έχει γραψει μεχρι και +-30%. Άρα αφου ο εγκεφαλος έχει τόσο μεγάλα περιθόρια διορθωσης του μιγματος, γιατι το Long term βγαίνει θετικο(φτωχο μειγμα) και γιατι οταν ο εγκαταστατης ειδε το Long term(+8,6%) είπε οτι ειναι λιγο φτωχο και έκανε επαναρύθμιση του εγκεφαλου υγραεριου?
Και κατι αλλο. Οταν αυξησα εγω ο ιδιος τα μείγματα ωστε να γίνει λιγο αρνητικο και οσο το δυνατον πιο κοντα στο μηδεν το Long term(-0,8% εως και -3,2%), παρατηρησα οτι το αμαξι σαν να μπουκωνε. Πατουσα γκαζ και δεν ειχε την ευστροφια που ειχε οταν το Long term ήταν φτωχό. Μέχρι πόσο φτωχό μπορεί να είναι το Long term χωρίς να πάθει ζημιά ο κινητηρας?
Να προσθέσω οτι κατα την επιτάχυνση και ο χαρτης με τα πλουσια μείγματα αλλα και ο χαρτης με τα φτωχα μείγματα είχαν Short term αρνητικο κοντα στο μηδέν(-0,8% εως -5%) και σπανια θετικο κοντα στο μηδέν.
Πίεση πνεύμoνα 1,2bar και στις 2500στροφες προσθετουμε βενζινη(στα 12ms υγραεριου 2ms βενζίνη) για προστασία βαλβιδων(μόλις γινεται η προσθηκη βενζίνης,αυτοματα ο Short term πεφτει στο μηδεν).
Ας απαντήσουν οι ειδικοί ωστε να λυθούν οι αξιες λογου απορίες.