Το πρώτο forum για την υγραεριοκίνηση!

Με OBD ή είναι μούφα;

Αέριος ή υγρός ψεκασμός; Ποιο σύστημα να επιλέξω για μεγάλου κυβισμού κινητήρες; Τα Turbo δουλεύουν με υγραέριο; Σύστημα λίπανσης βαλβίδων

Με OBD ή είναι μούφα;

Δημοσίευσηαπό ilektronikos » Πέμ 16 Ιαν, 2014 00:11

Έχω σύστημα με εγκέφαλο υγραερίου του οίκου ΑΕΒ και με μπέκ Keihin. Είναι με ΟΒD. Παρατήρησα όμως κάτι περίεργο που με εβαλε σε σκεψεις αν τελικα αξίζει το OBD σε συστημα υγραεριου. Έχω συνδεσει με bluetooth το tablet με τον εγκέφαλο της βενζινης μέσω του γνωστου αντάπτορα. Εχω εγκαταστησει το προγραμμα Car Gauge Pro και βλέπω τα Short Trims,Long Trims και το φορτιο του κινητηρα. Παρατηρησα λοιπον οτι σε λειτουργία βενζίνης όταν επιταχύνω,
το Short trim δείχνει:
1)πλουσιο μειγμα μείγμα(αρνητικό Short term) και
2)σταδιακα καθώς ανεβαίνει η ταχυτητα του οχήματος και μειώνεται το φορτίο(πάντα με σταθερο πενταλ γκαζ)μηδενίζει(το Short term),
3)μετα γυριζει σε φτωχο(θετικό Short term) και
4)μετα αργα αργα μηδενίζει και μενει σταθερο μηδεν μεχρι να αλλάξει καποιο δεδομενο(ανηφορα,κατηφορα,αλλαγη στο πάτημα του πεντάλ) οπου και πάλι αργα αργα μηδενίζει.

Στο υγραέριο τωρα πάλι σε επιτάχυνση με σταθερο πενταλ γκαζιου, κανει ακριβώς οπως και στη βενζίνη τα βήματα 1 εως 3 , με τη διαφορά οτι το 4ο βήμα δεν γίνεται ποτέ. Παραμενει δηλαδη φτωχό το μείγμα(θετικο Short term).

Άρα μήπως το ΟΒD το χρησιμοποιεί ο εγκεφαλος του υγραεριου ωστε να λειτουργεί(ο εγκεφαλος του υγραεριου) ως λ emulator μονο και μονο για να μην αναβει λαμπάκι κινητηρα στο αμαξι(μου το είχε πει αυτο ενας εγκαταστατης οταν εκανα ερευνα αγοράς αλλα δεν τον πιστεψα. Υπέθεσα οτι το έλεγε επειδη δεν είχε συστημα με OBD αν και ήταν απο τους παλιότερους στο χώρο)???
Μήπως η υποτειθέμενη διορθωση που κάνουν οι εγκέφαλοι με OBD είναι μούφα,μονο και μονο για να πουλάνε λιγο ακριβότερα? Μήπως είναι παραμύθια όλα αυτα που μας λένε για διορθωσεις μιγμάτων? Απ'οτι ειδα στο προγραμμα του εγκεφαλου του υγραεριου, έχει γραψει μεχρι και +-30%. Άρα αφου ο εγκεφαλος έχει τόσο μεγάλα περιθόρια διορθωσης του μιγματος, γιατι το Long term βγαίνει θετικο(φτωχο μειγμα) και γιατι οταν ο εγκαταστατης ειδε το Long term(+8,6%) είπε οτι ειναι λιγο φτωχο και έκανε επαναρύθμιση του εγκεφαλου υγραεριου?

Και κατι αλλο. Οταν αυξησα εγω ο ιδιος τα μείγματα ωστε να γίνει λιγο αρνητικο και οσο το δυνατον πιο κοντα στο μηδεν το Long term(-0,8% εως και -3,2%), παρατηρησα οτι το αμαξι σαν να μπουκωνε. Πατουσα γκαζ και δεν ειχε την ευστροφια που ειχε οταν το Long term ήταν φτωχό. Μέχρι πόσο φτωχό μπορεί να είναι το Long term χωρίς να πάθει ζημιά ο κινητηρας?
Να προσθέσω οτι κατα την επιτάχυνση και ο χαρτης με τα πλουσια μείγματα αλλα και ο χαρτης με τα φτωχα μείγματα είχαν Short term αρνητικο κοντα στο μηδέν(-0,8% εως -5%) και σπανια θετικο κοντα στο μηδέν.
Πίεση πνεύμoνα 1,2bar και στις 2500στροφες προσθετουμε βενζινη(στα 12ms υγραεριου 2ms βενζίνη) για προστασία βαλβιδων(μόλις γινεται η προσθηκη βενζίνης,αυτοματα ο Short term πεφτει στο μηδεν).

Ας απαντήσουν οι ειδικοί ωστε να λυθούν οι αξιες λογου απορίες.
ilektronikos
 
Δημοσιευσεις: 22
Εγγραφή: Παρ 28 Ιουν, 2013 19:22

Re: Με OBD ή είναι μούφα;

Δημοσίευσηαπό lancialybra » Πέμ 16 Ιαν, 2014 12:28

Καταρχήν να ξεκαθαρίσω ότι δεν απαντώ ως ειδικός, όπως ζητάς.

Σίγουρα μούφα δεν είναι. Ότι δεν λειτουργούν όλα άψογα, αυτό μάλλον είναι σίγουρο και κάθε εταιρία έχει το "δικό της τρόπο".
Το πλούσιο μίγμα που συναντάς κατά τη φάση επιτάχυνσης είναι φυσιολογικό γιατί το κύκλωμα του ψεκασμού μπαίνει σε κατάσταση "ανοιχτού βρόγχου" (OL). Η χαρτογράφηση του εγκεφάλου της βενζίνης στην ίδια περίπτωση (απότομο βύθισμα του γκαζιού) δίνει ένα 30% περίσσεια ψεκασμού για να μπορέσει ο κινητήρας να πάρει την παραπάνω ενέργεια που απαιτείται μέχρι να εξισσοροπηθεί (λίγο ή πολύ όλα έτσι δουλεύουν).
Οπότε μην κοιτάς πως δουλεύει το υγραέριο σε φάσεις επιτάχυνσης παρά μόνο σε καταστάσεις "κλειστού βρόγχου" (CL). Το ίδιο θα παρατηρήσεις όταν αλλάζεις ταχύτητες, όπου το αυτοκίνητο μπαίνει στιγμαία σε OL και αμέσως επανέρχεται σε CL.

Πολλά συστήματα υγραερίου, έχουν στο προγραμματισμό τους δύο παραμέτρους. Μια παραμετροποίηση σε κατάσταση "κλειστού βρόγχου" (CL) όπου και όλα εκεί έχουν ρυθμιστεί και μία δεύτερη παραμετροποίηση σε κατάσταση OL με διάφορες υποπαραμέτρους.
Στη δεύτερη περίπτωση, προσωπικά δεν έχω δει αυτοκίνητο με κιτ που να έχει παραμετροποιηθεί με εξαίρεση τη συμπεριφορά παράλληλου ψεκασμού βενζίνης σε υψηλές φορτές σε συνάρτηση με συγκεκριμένο φορτίο και αυτό περισσότερο για προστασία των βαλβίδων εξαγωγής.

Για το μπούκωμα που αναφέρεις και εδώ είναι γνωστό ότι όσο περισσότερο πηγαίνεις προς το πλούσιο μίγμα, έχεις αυτό το αίσθημα "μπουκώματος" και το αντίστροφο προς το φτωχό μίγμα. Φτωχό μίγμα όμως στο υγραέριο είναι προς αποφυγή και καταλαβαίνεις το γιατί...

Σε κατάσταση CL, θα πρέπει το διάγραμμα λειτουργίας του αυτοκινήτου με βενζίνη να συμπίπτει με το αντίστοιχο σε CL με υγραέριο ή να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά.

Τα λοιπά οι ειδικοί...
Lancia Lybra 1.8LX '00 - BRC "Plug & Drive"
http://lancialybra.mlemo.gr
lancialybra
 
Δημοσιευσεις: 102
Εγγραφή: Τρί 03 Ιούλ, 2012 13:45

Re: Με OBD ή είναι μούφα;

Δημοσίευσηαπό ilektronikos » Πέμ 16 Ιαν, 2014 22:40

Το κακο με το δικο μου συστημα ειναι οτι δεν εχει χαρτη με καμπυλες που να βλεπεις τη συμπεριφορα της βενζινης με καμπυλη και τη συμπεριφορα του υγραεριου με δευτερη καμπυλη. Εμενα ο χαρτης ειναι με νουμερα. Ο οριζοντιος αξονας δειχνει τις στροφες του κινητηρα και ο κατακορυφος δειχνει τα millisecond ψεκασμου η αλλιως το φορτιο. Τα νουμερα που συμπληρωνεις για να φτιαξεις τον χαρτη δεν ξερω τι σημαινουν αλλα ξερω οτι οσο μεγαλωνουν τοσο πιο πλουσιο ειναι το μιγμα και το αντιστροφο.
Δεν ξερω αλλα εχω την εντυπωση οτι δεν κανει διορθωση του μειγματος αλλα απλα σου λεει μεσω των Short και Long trims ποσο φτωχο η πλουσιο ειναι το μειγμα για να μπορεσεις να προσεγγισεις τον χαρτη της βενζινης.
Το obd δηλαδη πιστευω οτι κανει δυο δουλειες. Η μια ειναι να λειτουργει ως λ emulator για να μην βγαζει check engine και η δευτερη οτι βοηθαει τον εγκαταστατη να φτιαχνει τον χαρτη πιο ευκολα μια και εχει μαζεμενα στο ιδιο παραθυρο τα trims(αντι δηλαδη να βαζει ξεχωριστο μηχανημα να διαβαζει την obd και να βλεπει τα trims,τα βλεπει μεσω του προγραμματος του υγραεριου στο ιδιο παραθυρο με τον χαρτη. Ευκολια).

Αλλιως ποιος ο λογος να πρεπει να ρυθμισεις καλα το μιγμα μεσω του χαρτη αφου θα στο διορθωσει ο εγκεφαλος? και σου λεω ο εγκαταστατης μου,ειδε οτι το Long term ηταν θετικο +8,6% και ειπε παμε μια βολτα να το κανουμε λιγο πιο πλουσιο επειδη ειναι λιγο φτωχο. Τοσο μικρο ποσοστο δεν θα επρεπε να αυτοδιορθωνεται?
Ο χαρτης δηλαδη δεν ειναι σε ασχετες ρυθμισεις. Ειναι πολυ κοντα στο τελειο και υποτειθεται οτι εβαλα συστημα με obd για να μπορει να κανει μικροδιορθωσεις και να εχω καλυτερο μειγμα. Εγω δε βλεπω να γινεται κατι τετοιο. Μονο στα παραπανω συμπερασματα εχω καταληξει. Ασ μιλησει καποιος ειδικος να μας τα εξηγησει να διαψευσθω.
ilektronikos
 
Δημοσιευσεις: 22
Εγγραφή: Παρ 28 Ιουν, 2013 19:22

Re: Με OBD ή είναι μούφα;

Δημοσίευσηαπό apagogeas » Παρ 17 Ιαν, 2014 01:12

Χωρίς να είμαι ειδικός, το έχω ψάξει πάντως λίγο το θέμα παλιότερα και υπάρχουν 2 εκδοχές.
Θα περιγράψω το θεωρητικό υπόβαθρο. Καταρχήν τα Short/Long trims αποφασίζονται αποκλειστικά από την ECU του αμαξιού. Δε μπορεί να επέμβει με κανένα τρόπο ο εγκέφαλος LPG στις τιμές τους. Το Short είναι η άμεση διόρθωση που αποφασίζει η ECU αν διαπιστώνει φτωχό ή πλούσιο μίγμα και το Long είναι η συνολική μετατόπιση σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου. Με βάση αυτά αναπροσαρμόζονται και τα ms ψεκασμού μαζί με άλλες παραμέτρους (υποπίεση/θερμοκρασίες/στροφές κτλ). Η μεταβολή του Short είναι άμεσα σχετιζόμενη με τις τιμές που λαμβάνει η ECU από το λ και αποσκοπεί να το έχει πάντα να μεταβάλεται γύρω από τα 0.45V (όχι wideband αλλά ίδια φιλοσοφία και εκεί).
Ο εγκέφαλος του LPG έχει 2 τρόπους να πάρει τη πληροφορία του λ. Ο πρώτος είναι με άμεση σύνδεση στα καλώδια του λ για να μπορεί να έχει άμεση ενημέρωση για το πως πάει το μίγμα που ρίχνει και να δρα ανάλογα. Ο δεύτερος είναι μέσω του OBD που σαν πληροφορία έχει μικρότερη απόκριση καθώς και latency. Είναι πολύ πιο δύσκολο να προσαρμόζεις το μίγμα αν η πληροφορία σου έχει latency οπότε αν το OBD χρησιμοποιείται για να λαμβάνει το λ, καθιστά το LPG σύστημα πολύ δύσκολο να ανταποκριθεί με επιτυχία σε αυτοδιόρθωση μίγματος.
Συνεπώς, α)σύνδεση OBD + λ άμεσα = μπορεί να αξιοποιεί το σήμα του λ για να κάνει διόρθωσεις στο μίγμα και β) λήψη όλων των πληροφοριών (και του λ) από το OBD δεν επαρκεί για να κάνει σωστές διορθώσεις στο μίγμα λόγω latency και είναι κυρίως για παρακολούθηση πληροφοριών στο πρόγραμμα και πιθανότατα για να μπει σε safe mode (απενεργοποίηση) ο εγκέφαλος του LPG αν δει τίποτα παράλογες τιμές και να γυρίσει σε βενζίνη για να μη γίνει ζημιά.

Όσο για τη ρύθμιση του μίγματος, το θέμα είναι ότι ο εγκέφαλος του LPG εξαρχής δεν έχει ιδέα για τις απαιτήσεις ms της χαρτογράφησης της βενζίνης οπότε μια αρχική ρύθμιση είναι απαραίτητη, εκτός αν την παρέχουν εργοστασίακά για τον εκάστοτε κινητήρα. Τώρα, τα συστήματα OBD που συνδέονται άμεσα στο λ, έχουν δυνατότητα να αυτομεταβάλουν την αρχική ρύθμιση συνεχώς (όπως κάνει και ο εγκέφαλος της βενζίνης) τουλάχιστον στα όρια που του επιτρέπεται από το σύνολο των πληροφοριών που μπορεί να λάβει τόσο από το λ όσο και τις υπόλοιπες από το OBD. Όμως λήψη του λ μέσω OBD είναι πολύ δύσκολο να επιτρέψει με επιτυχία τέτοιες διορθώσεις.
Τέλος, το OBD δίνει σε πρώτη φάση δυνατότητα μόνο ανάγνωσης σε βασικές παραμέτρους και τον κοινώς αποδεκτό τρόπο καθαρίσματος κωδικών σφάλματος. Συνεπώς ο εγκέφαλος LPG τυπικά δε μπορεί να επηρεάσει/αλλάξει τα στοιχεία που στέλνονται από τις διάφορες ECU του αυτοκινήτου μέσω OBD. Διατηρώ μια μικρή επιφύλαξη σε αυτό γιατί πχ ο δικός μου εγκέφαλος Zanardi κάπου λέει στο εγχειρίδιο ότι "προλαμβάνει" την εμφάνιση κωδικών σφάλματος. Τώρα αυτό τι σημαίνει είναι μυστήριο, ίσως εννοεί ότι λόγω αυτοδιόρθωσης αποτρέπεται σε κάποιο εύλογο διάστημα πχ κωδικοί λάθους μίγματος που χωρίς την αυτοδιόρθωση κάποια στιγμή θα εμφανιζόταν; Γιατί αν σβήνει τους κωδικούς μόλις καταχωρούνται θα είναι τραγικό.
apagogeas
 
Δημοσιευσεις: 385
Εγγραφή: Δευτ 18 Μαρ, 2013 22:42

Re: Με OBD ή είναι μούφα;

Δημοσίευσηαπό lancialybra » Παρ 17 Ιαν, 2014 12:29

Τα γραφόμενα του apagogeas με βρίσκουν 100% σύμφωνο, έδωσε μια αναλυτικότερη προσέγγιση του θέματος.

ilektronikos είσαι σίγουρος ότι δεν υπάρχει στο λογισμικό καμπύλη βενζίνης vs καμπύλης υγραερίου; Στο δικό μου που είναι της BRC, δημιουργείται ένα στικτοδιάγραμμα με το ένα καύσιμο και ένα άλλο αντίστοιχο για το υγραέριο με εναλλαγές που τις καθορίζεις εσύ αναλόγως το εύρος που πας να μετρήσεις.
Αυτό στη λειτουργία κλειστού βρόγχου είναι πολύ βοηθητικό γιατί σε βοηθά, αφενός οπτικά να δεις σε ποιες στροφές και φορτίο δίνει την απόκλιση και αναλόγως να παρέμβεις.
Στον ανοιχτό βρόγχο τα πράγματα είναι αίολα, στις απότομες βυθίσεις του γκαζιού ή στο απότομα άφημα του γκαζιού και σε άλλες τέτοιες καταστάσεις...όπου εκεί έχουν παραμετροποίηση, αλλά ποιος βάζει το χέρι του...

Προσωπικά πιστεύω ότι εάν ο εγκαταστάτης είναι γνώστης του αντικειμένου, τόσο η σωστή επιλογή των επιμέρους που θα επιλέξει όσο και η σωστή παραμετροποίηση σε κατάσταση ρελαντί και κλειστού βρόγχου που θα κάνει, θα λειτουργήσει το αυτοκίνητο απολύτως αξιόπιστα δίχως παρατράγουδα. Τώρα σε καταστάσεις ανοιχτού βρόγχου και υψηλές στροφές με το μέγιστο πρόβλημα του λανθασμένου αβάνς που υπάρχει στην καύση του υγραερίου....άστο καλύτερα...φύλαγε τα ρούχα σου για να έχεις τα μισά!
Lancia Lybra 1.8LX '00 - BRC "Plug & Drive"
http://lancialybra.mlemo.gr
lancialybra
 
Δημοσιευσεις: 102
Εγγραφή: Τρί 03 Ιούλ, 2012 13:45

Re: Με OBD ή είναι μούφα;

Δημοσίευσηαπό ilektronikos » Παρ 17 Ιαν, 2014 20:32

Ειστε σιγουροι οτι η συνδεσμολογια του εγκεφαλου του υγραεριου δεν ειναι τετοια ωστε να παιρνει το σημα του λ και να δινει πισω στην ECU της βενζινης ενα σωστο σημα ωστε να μην αναψει το check engine?

Ειστε σιγουροι οτι ο λ δεν συνδεεται πλεον μετα την εγκατασταση του υγραεριου,στον εγκεφαλο του υγραεριου,και το καλωδιο της ecu της βενζινης που πηγαινε στον λ εχει συνδεθει στον εγκεφαλο του υγραεριου ωστε ο τελευταιος να του δινει ενα σωστο σημα εντος οριων για να μην αναψει το check engine? εγω δεν ειμαι σιγουρος.


Οχι τα software για aeb εγκεφαλο δεν εχουν καμπυλες δυστοιχος ουτε στιγματογραφηματα. Αν ειχαν θα ηταν πολυ πιο ευκολος ο προγραμματισμος τους. Εξαρταται βεβαια και το αυτοκινητο. Γιατι δεν απανταει κανενας ειδικος στο θεμα αυτο? Δεν κανει λιγο εντυπωση???
ilektronikos
 
Δημοσιευσεις: 22
Εγγραφή: Παρ 28 Ιουν, 2013 19:22

Re: Με OBD ή είναι μούφα;

Δημοσίευσηαπό apagogeas » Παρ 17 Ιαν, 2014 22:40

ilektronikos έγραψε:Ειστε σιγουροι οτι η συνδεσμολογια του εγκεφαλου του υγραεριου δεν ειναι τετοια ωστε να παιρνει το σημα του λ και να δινει πισω στην ECU της βενζινης ενα σωστο σημα ωστε να μην αναψει το check engine?

Ειστε σιγουροι οτι ο λ δεν συνδεεται πλεον μετα την εγκατασταση του υγραεριου,στον εγκεφαλο του υγραεριου,και το καλωδιο της ecu της βενζινης που πηγαινε στον λ εχει συνδεθει στον εγκεφαλο του υγραεριου ωστε ο τελευταιος να του δινει ενα σωστο σημα εντος οριων για να μην αναψει το check engine? εγω δεν ειμαι σιγουρος


99% είμαι σίγουρος γιατί κάνουν διακλάδωση από το υπάρχον καλώδιο - άρα το σήμα είναι κοινό τόσο στον εγκέφαλο LPG όσο και της βενζίνης - δε ξεκουμπώνουν τον λ από την ECU ούτε κόβεται το καλώδιο στη μέση για να συνδεθεί το 2ο μέρος με τη φύσα στον LPG εγκέφαλο. Έχω δει πολλά εγχειρίδια εγκατάστασης και κανένα δεν είχε τέτοια συνδεσμολογία. Οπότε με αυτή τη μορφή δε μπορεί να ελέγξει και το σήμα να το διορθώνει κατά το δοκούν ώστε να μη χαμπαριάζει η ECU βενζίνης. Προφανώς οι εγκαταστάτες θα έχουν πολύ καλύτερη άποψη επί του θέματος και αν υπάρχει τέτοιο σύστημα που κάνει τέτοια επέμβαση στο λ ή οτιδήποτε άλλο ώστε να ξεγελάει τον εγκέφαλο βενζίνης να μην ανάβει λαμπάκια καλό είναι να τα ξέρουμε σαν κιτ.
apagogeas
 
Δημοσιευσεις: 385
Εγγραφή: Δευτ 18 Μαρ, 2013 22:42

Re: Με OBD ή είναι μούφα;

Δημοσίευσηαπό lancialybra » Σάβ 18 Ιαν, 2014 00:17

Προσωπικά θα έλεγα ότι εξαρτάται από το σύστημα και το αυτοκίνητο.

Για παράδειγμα από το installation pdf του BRC Plug & Drive, προκύπτει αυτό που γράφει ο apagogeas δηλ. να διακλαδωθεί το σήμα από τον αισθητήρα λ και να πάει στη μονάδα του υγραερίου. Σε αυτήν την περίπτωση δεν υπάρχει περίπτωση να "μαγειρευτεί" καμία τιμή του αισθητήρα λ.

Την κατάσταση emulator όπως γράφεις, πρότειναν παλαιότερα κιτ Sequence (για συγκεκριμένα αυτοκίνητα) όπου το σήμα κόβεται προς την ΚΜΕ της βενζίνης, οδηγείται προς την ΚΜΕ υγραερίου και από εκεί άλλο καλώδιο επιστρέφει το σήμα λ στην ΚΜΕ βενζίνης. Σε αυτήν την περίπτωση σίγουρα υπάρχει κάποιο "μαγείρεμα" για το τι τιμές θα βλέπει η ΚΜΕ βενζίνης.
Πάντως δεν νομίζω, σήμερα σε σύγχρονο κιτ, με εγκεφάλους που υποστηρίζουν OBD να γίνεται emulator, τουλάχιστον δεν είναι σύνηθες (από ότι γνωρίζω χωρίς να είμαι ειδικός όπως προείπα).
Lancia Lybra 1.8LX '00 - BRC "Plug & Drive"
http://lancialybra.mlemo.gr
lancialybra
 
Δημοσιευσεις: 102
Εγγραφή: Τρί 03 Ιούλ, 2012 13:45

Re: Με OBD ή είναι μούφα;

Δημοσίευσηαπό ilektronikos » Σάβ 18 Ιαν, 2014 00:52

Ενταξει λοιπον. Αφου ειστε πιο ψαγμενοι απο μενα και το ξερετε παω πασσο. Παντως το δικο μου αυτοκινητο εχει λιγο παραξενη συμπεριφορα(βλεπε το ποστ που ανοιξα το θεμα). Μακαρι να απαντησει καποιος ειδικος και να μας δωσει τα φωτα του. Το αμαξι μου ειναι το Honda Civic 1,4 100HP. Ισως να ειναι και απο τα λιγα Honda που κυκλοφορουν με υγραεριο λογω του ευαισθητου κινητηρα που ακουγεται οτι εχουν τα Ιαπωνικα.
ilektronikos
 
Δημοσιευσεις: 22
Εγγραφή: Παρ 28 Ιουν, 2013 19:22

Re: Με OBD ή είναι μούφα;

Δημοσίευσηαπό hlias » Σάβ 18 Ιαν, 2014 00:55

lancialybra έγραψε:Προσωπικά θα έλεγα ότι εξαρτάται από το σύστημα και το αυτοκίνητο.

Για παράδειγμα από το installation pdf του BRC Plug & Drive, προκύπτει αυτό που γράφει ο apagogeas δηλ. να διακλαδωθεί το σήμα από τον αισθητήρα λ και να πάει στη μονάδα του υγραερίου. Σε αυτήν την περίπτωση δεν υπάρχει περίπτωση να "μαγειρευτεί" καμία τιμή του αισθητήρα λ.

Την κατάσταση emulator όπως γράφεις, πρότειναν παλαιότερα κιτ Sequence (για συγκεκριμένα αυτοκίνητα) όπου το σήμα κόβεται προς την ΚΜΕ της βενζίνης, οδηγείται προς την ΚΜΕ υγραερίου και από εκεί άλλο καλώδιο επιστρέφει το σήμα λ στην ΚΜΕ βενζίνης. Σε αυτήν την περίπτωση σίγουρα υπάρχει κάποιο "μαγείρεμα" για το τι τιμές θα βλέπει η ΚΜΕ βενζίνης.
Πάντως δεν νομίζω, σήμερα σε σύγχρονο κιτ, με εγκεφάλους που υποστηρίζουν OBD να γίνεται emulator, τουλάχιστον δεν είναι σύνηθες (από ότι γνωρίζω χωρίς να είμαι ειδικός όπως προείπα).




καποια συστηματα της αγορας εχουν την δυνατοτητα να στελνουν επεξεργασμενο σημα απο τον "λ" στον εγκεφαλο του αυτοκινητου ετσι ωστε να μην αναβει το λαμπακι τσεκ.
κριμα.
hlias
Εγκαταστάτης
 
Δημοσιευσεις: 2046
Εγγραφή: Παρ 25 Μάιος, 2012 23:38
Τοποθεσία: ανω γλυφαδα

Επόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά θέματα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 73 επισκέπτες