Σελίδα 289 από 605

Re: Τιμη υγραεριου,αισχροκερδια η οχι?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 12 Απρ, 2013 22:59
από hlias
Φίλε Λάμπρο
Συμφωνώ οτι το προπάνιο υγροποιημένο εχει λιγότερες θερμίδες ανά λίτρο αλλά το όταν καίγεται είναι σε αέρια κατάσταση, οπότε είναι ανώτερο του βουτανίου και αποδοτικότερο στην καύση. Τα οκτάνια στο βουτάνιο είναι 91 και στο προπάνιο 125. Επίσης στα αυτοκίνητα με υγραεριοκίνηση τοποθετείται εξαεριωτής επομένως η πτητικότητα του καυσίμου δεν παίζει πολύ μεγάλο ρόλο.
Δούλευα μεχρι σήμερα σε εταιρεία υγραερίου και το εχω ψάξει λίγο το θέμα γιατι το αμάξι που οδηγούσα είχε υγραεριοκίνηση. Αν κάνω κάπου λάθος διορθωσέ με.[/quote]



Κλεανθη θα διαφωνισω μαζι σου. 1 λιτρο lpg με αναλογια 20% προπανιο 80% βουτανιο, οταν γινει αεριο σε σταθερο χωρο (οπως ειναι οι σωληνωσεις μετα τον πνευμονα) παλι την ιδια αναλογια θα εχουν και την ιδια θερμογονο δυναμη που ειχαν και σε υγρη μορφη. δηλαδη 1 λιτρο προπανιο εχει την ιδια θερμογονο δυναμη ειτε σε υγρη ειτε σε αερια μορφη (οταν μιλαω για αερια μορφη εννοω οχι την ποσοτητα 1 λιτρου του αεριου, αλλα το 1 λιτρο υγρο που εγινε αεριο).
η πτητικοτητα μας ενδιαφερει σε μεγαλο βαθμο, γιατι με την παραγωγη αναθυμιασεων παραγεται πιεση μεσα στην δεξαμενη και αυτη η πιεση αναγκαζει το υγρο να μεταφερθει απο τις σωληνωσεις στον πνευμονα, οσο μεγαλυτερη πιεση μπορει να παραχθει μεσα στην δεξαμενη τοσο μεγαλυτερη παροχη υγραεριου θα εχουμε προς τον πνευμονα. (με υψηλες θερμοκρασιες περιβαλλοντος δεν εχουμε προβλημα, αντιθετα με χαμηλες θερμοκρασιες χρειζομαστε περισσοτερο προπανιο που ειναι πιο πτητικο απο το βουτανιο).
ελπιζω να μπορεσα να τα αποτυπωσω σωστα και να βγαινει νοημα απο αυτα που εγραψα.

Re: Τιμη υγραεριου,αισχροκερδια η οχι?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 13 Απρ, 2013 09:45
από chrisd
Kαι οταν εχουμε υγρο ψεκασμο τι διαφορα εχει?
Επισης οταν το μειγμα εχει αρκετο προπανιο μεσα πως γινεται και εχουμε και καλυτερη αποδοση και χαμηλη καταναλωση?

Re: Τιμη υγραεριου,αισχροκερδια η οχι?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 13 Απρ, 2013 10:53
από Qgas
chrisd έγραψε:Kαι οταν εχουμε υγρο ψεκασμο τι διαφορα εχει?
Επισης οταν το μειγμα εχει αρκετο προπανιο μεσα πως γινεται και εχουμε και καλυτερη αποδοση και χαμηλη καταναλωση?


Κάτι κανεις λάθος , με περισσότερο προπανιο έχεις καλύτερη απόδοση και λιγότερα χιλιόμετρα διότι καίγεται πιο γρήγορα , είνσι το καύσιμο που βοηθά την πιο γρήγορη καύση

Re: Τιμη υγραεριου,αισχροκερδια η οχι?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 13 Απρ, 2013 11:48
από kleanthismits
hlias έγραψε:Φίλε Λάμπρο
Συμφωνώ οτι το προπάνιο υγροποιημένο εχει λιγότερες θερμίδες ανά λίτρο αλλά το όταν καίγεται είναι σε αέρια κατάσταση, οπότε είναι ανώτερο του βουτανίου και αποδοτικότερο στην καύση. Τα οκτάνια στο βουτάνιο είναι 91 και στο προπάνιο 125. Επίσης στα αυτοκίνητα με υγραεριοκίνηση τοποθετείται εξαεριωτής επομένως η πτητικότητα του καυσίμου δεν παίζει πολύ μεγάλο ρόλο.
Δούλευα μεχρι σήμερα σε εταιρεία υγραερίου και το εχω ψάξει λίγο το θέμα γιατι το αμάξι που οδηγούσα είχε υγραεριοκίνηση. Αν κάνω κάπου λάθος διορθωσέ με.




Κλεανθη θα διαφωνισω μαζι σου. 1 λιτρο lpg με αναλογια 20% προπανιο 80% βουτανιο, οταν γινει αεριο σε σταθερο χωρο (οπως ειναι οι σωληνωσεις μετα τον πνευμονα) παλι την ιδια αναλογια θα εχουν και την ιδια θερμογονο δυναμη που ειχαν και σε υγρη μορφη. δηλαδη 1 λιτρο προπανιο εχει την ιδια θερμογονο δυναμη ειτε σε υγρη ειτε σε αερια μορφη (οταν μιλαω για αερια μορφη εννοω οχι την ποσοτητα 1 λιτρου του αεριου, αλλα το 1 λιτρο υγρο που εγινε αεριο).
η πτητικοτητα μας ενδιαφερει σε μεγαλο βαθμο, γιατι με την παραγωγη αναθυμιασεων παραγεται πιεση μεσα στην δεξαμενη και αυτη η πιεση αναγκαζει το υγρο να μεταφερθει απο τις σωληνωσεις στον πνευμονα, οσο μεγαλυτερη πιεση μπορει να παραχθει μεσα στην δεξαμενη τοσο μεγαλυτερη παροχη υγραεριου θα εχουμε προς τον πνευμονα. (με υψηλες θερμοκρασιες περιβαλλοντος δεν εχουμε προβλημα, αντιθετα με χαμηλες θερμοκρασιες χρειζομαστε περισσοτερο προπανιο που ειναι πιο πτητικο απο το βουτανιο).
ελπιζω να μπορεσα να τα αποτυπωσω σωστα και να βγαινει νοημα απο αυτα που εγραψα.[/quote]

Ωραία καταλήγουμε στο συμπέρασμα οτι ένα λίτρο προπανίου (υγρού ή αερίου) έχει μεγαλύτερη θερμογόνο δύναμη απο ένα λίτρο βουτανίου.
Αλλά όπως λέει και ο qgas πιο κάτω το προπάνιο προσφέρει μεγαλύτερη απόδοση αλλά λιγότερα χιλιόμετρα.
Η δουλειά του εξαεριωτή μέσα σε ένα σύστημα/ εγκατάσταση υγραερίου είναι να μετατρέπει το υγρό lpg σε αέριο, όταν αυτό λόγω μεγάλης ζήτησης δεν προλαβαίνει να εξαεριωθεί φυσικά. Η πίεση του παρεχόμενου υγραερίου είναι σταθερή (και καθορίζεται απο τον ρυθμιστη πίεσης) και δεν αλλάζει με την πίεση που έχουμε στην δεξαμενή. Κάτι τέτοιο θα ίσχυει αν είχαμε φυσική ροή υγραερίου.

Re: Τιμη υγραεριου,αισχροκερδια η οχι?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 13 Απρ, 2013 12:20
από labros
Έκανα λάθος για τον αριθμό οκτανίου. Τα υπόλοιπα όμως που έγραψα ισχύουν. Το προπάνιο έχει μικρότερη θερμογόνο δύναμη ανά λίτρο (τα μίγματα υπολογίζονται σε όγκους και όχι σε γραμμάρια) Παραθέτω και έναν πίνακα με τις φυσικές τους ιδιότητες.
Προπάνιο η- Βουτάνιο
Χημικός Τύπος C3H8 C4H10
Μοριακό Βάρος 44,094 58,120
Σημείο πήξης υγρού σε 760mmHg (CC) -187,7 -138,3
Σημείο βρασμού υγρού σε 760mmHg (°C) -42,1 -0,5
Ειδικό βάρος υγρού σε 15,5°C (kg/It) 0,507 0,583
Σχετική πυκνότητα αερίου (αέρας = 1) σε S.C. 1,522 2,006
Κρίσιμη θερμοκρασία (°C) 96,8 152,0
Κρίσιμη πίεση-απόλυτη (bar) 42,6 38,0
Λόγος όγκου αερίου προς υγρό σε S.C. 272,7 237,8
Λανθάνουσα θερμότητα στο σημείο βρασμού
760mmHg (Kcal/kg) 101,7 92,3
(Kcal/Lit) 51,5 53,1
Ανώτερη θερμογόνος δύναμη σε S.C. (Kcal/kg) 12048 11851
(Kcal/m3) 22766 29875
Απαιτούμενος αέρας καύσης σε S.C.
(m3 αέρα/lm3 αερίου) 23,82 30,97
(kg αέρα/lkg αερίου) 15,71 13,49
Ειδική θερμότητα αερίου σε S.C
Co (Kcal/kg °C) 0,388 0,397
Cv (Kcal/kg °C) 0,343 0,361
Σημείο ανάφλεξης - Flash Point (°C) -105 -60
Σημείο αυτανάφλεξης - Ignition Point (°C) 470 365
Όρια ανάφλεξης μίγματος αερίου-αέρα (Vo\-%)
Κατώτερο 2,37 1,86
Ανώτερο 9,50 8,41
Αριθμός Οκτανίων (Octane No) 125 91

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:Τα χαρακτηριστικά ισχύουν για τοκαθαρό προπάνιο (pure Propane)και το καθαρό η-βουτάνιο (pure η-Butane). Οι συνθήκες περιβάλλοντος 15,5°C (600F) και 760 mmHg είναι οι διεθνώς αναφερόμενες σαν Standard Conditions. Στον πίνακα χρησιμοποιείται η συντομογραφία S.C.

Re: Τιμη υγραεριου,αισχροκερδια η οχι?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 13 Απρ, 2013 16:39
από chrisd
Οπως ειχα ξαναπει σπασανε τα καρτελ στην Αττικη.Ανατολικη αττικη ο MS στα καλυβια εσπασε σημερα το φραγμα των 80 λεπτων και πουλαει 79.8 λεπτα και στην Πετρου ραλλη στα 80 λεπτα.
Οσοι μπορειτε στηριξτε τους τιμιους και αφηστε τους υπολοιπα λαμογια να πουλανε 87 λεπτα ακομα.
Ειχα δικιο τελικα οτι θα ερθει η στιγμη που θα σπασει το καρτελ?

Re: Τιμη υγραεριου,αισχροκερδια η οχι?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 13 Απρ, 2013 17:13
από hlias
chrisd έγραψε:Οπως ειχα ξαναπει σπασανε τα καρτελ στην Αττικη.Ανατολικη αττικη ο MS στα καλυβια εσπασε σημερα το φραγμα των 80 λεπτων και πουλαει 79.8 λεπτα και στην Πετρου ραλλη στα 80 λεπτα.
Οσοι μπορειτε στηριξτε τους τιμιους και αφηστε τους υπολοιπα λαμογια να πουλανε 87 λεπτα ακομα.
Ειχα δικιο τελικα οτι θα ερθει η στιγμη που θα σπασει το καρτελ?




μακαρι να εχεις δικιο, αλλα πιστευω οτι ειναι νωρις. αυτο το καρτελ εχει πολυ δυναμη.

Re: Τιμη υγραεριου,αισχροκερδια η οχι?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 13 Απρ, 2013 20:46
από splitapsou
Οι πρώτες ενδείξεις είναι ενθαρρυντικές μακάρι να συνεχίσει έτσι... :thumbup:

Re: Τιμη υγραεριου,αισχροκερδια η οχι?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ 14 Απρ, 2013 13:44
από DIAMA1600ASTRA08
chrisd έγραψε:Οπως ειχα ξαναπει σπασανε τα καρτελ στην Αττικη.Ανατολικη αττικη ο MS στα καλυβια εσπασε σημερα το φραγμα των 80 λεπτων και πουλαει 79.8 λεπτα και στην Πετρου ραλλη στα 80 λεπτα.
Οσοι μπορειτε στηριξτε τους τιμιους και αφηστε τους υπολοιπα λαμογια να πουλανε 87 λεπτα ακομα.
Ειχα δικιο τελικα οτι θα ερθει η στιγμη που θα σπασει το καρτελ?


Aυτος στην πετρου ραλλη εχει ενα προστιμο καταχωρημενο στο gasprice. Eχετε βαλει απο εκει και πως ειναι απο ποιοτητα και αν ειχατε προβλημα με τα λιτρα. Ευχαριστω.

Re: Τιμη υγραεριου,αισχροκερδια η οχι?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ 14 Απρ, 2013 16:56
από papoys
Πράγματι κάτι γίνεται με τις τιμές.

Ερχόμενος σήμερα από Εύβοια είδα στο Βασιλικό στο Βαρδακώστα 83,9 (την Παρασκευή 89,8)
Επίσης είδα στην Εθνική στα Οινόφυτα 85,9.
Για να δούμε .Μπορεί νάναι προεόρτια ανταγωνισμού.Ανοίγουν συνεχώς και νέα πρατήρια και πιθανώς να δούμε
καλίτερες τιμές.

Edit.Ξερει κάποιος να μας πει αυτό το πρατήριο στα Καλύβια είναι πάνω στην Λεωφόρο Λαυρίου ή μέσα στα Καλύβια?