Φίλε Λάμπρο
Συμφωνώ οτι το προπάνιο υγροποιημένο εχει λιγότερες θερμίδες ανά λίτρο αλλά το όταν καίγεται είναι σε αέρια κατάσταση, οπότε είναι ανώτερο του βουτανίου και αποδοτικότερο στην καύση. Τα οκτάνια στο βουτάνιο είναι 91 και στο προπάνιο 125. Επίσης στα αυτοκίνητα με υγραεριοκίνηση τοποθετείται εξαεριωτής επομένως η πτητικότητα του καυσίμου δεν παίζει πολύ μεγάλο ρόλο.
Δούλευα μεχρι σήμερα σε εταιρεία υγραερίου και το εχω ψάξει λίγο το θέμα γιατι το αμάξι που οδηγούσα είχε υγραεριοκίνηση. Αν κάνω κάπου λάθος διορθωσέ με.[/quote]
Κλεανθη θα διαφωνισω μαζι σου. 1 λιτρο lpg με αναλογια 20% προπανιο 80% βουτανιο, οταν γινει αεριο σε σταθερο χωρο (οπως ειναι οι σωληνωσεις μετα τον πνευμονα) παλι την ιδια αναλογια θα εχουν και την ιδια θερμογονο δυναμη που ειχαν και σε υγρη μορφη. δηλαδη 1 λιτρο προπανιο εχει την ιδια θερμογονο δυναμη ειτε σε υγρη ειτε σε αερια μορφη (οταν μιλαω για αερια μορφη εννοω οχι την ποσοτητα 1 λιτρου του αεριου, αλλα το 1 λιτρο υγρο που εγινε αεριο).
η πτητικοτητα μας ενδιαφερει σε μεγαλο βαθμο, γιατι με την παραγωγη αναθυμιασεων παραγεται πιεση μεσα στην δεξαμενη και αυτη η πιεση αναγκαζει το υγρο να μεταφερθει απο τις σωληνωσεις στον πνευμονα, οσο μεγαλυτερη πιεση μπορει να παραχθει μεσα στην δεξαμενη τοσο μεγαλυτερη παροχη υγραεριου θα εχουμε προς τον πνευμονα. (με υψηλες θερμοκρασιες περιβαλλοντος δεν εχουμε προβλημα, αντιθετα με χαμηλες θερμοκρασιες χρειζομαστε περισσοτερο προπανιο που ειναι πιο πτητικο απο το βουτανιο).
ελπιζω να μπορεσα να τα αποτυπωσω σωστα και να βγαινει νοημα απο αυτα που εγραψα.